10 آموزش نقاشی ماشین + نقاشی ماشین راحت و زیبا

فهرست 10 آموزش نقاشی ماشین + نقاشی ماشین راحت و زیبا

خرید عمده لگو

نقاشی ماشین گام به گام

نقاشی ماشین راحت

با خرید حداقل 3 میلیون تومان از مزایای خرید با قیمت عمده بهره مند شوید.

نقاشی ماشین سنگین

نقاشی ماشین کودکانه

نقاشی ماسین ساده

طراحی یک ماشین واقعی

  1. یک مستطیل نازک را تا زمانی که می خواهید ماشین باشد ترسیم کنید. یک مداد نوک تیز بردارید و به آرامی یک مستطیل بلند و باریک روی کاغذ خود بکشید. نیازی نیست مستطیل را سه بعدی کنید مگر اینکه بخواهید ماشین را در پرسپکتیو ۲ نقطه ای بکشید.
    • عرض مستطیل به این بستگی دارد که می خواهید نقاشی ماشین خود را چقدر بزرگ کنید.
    • در حالی که اشکال اصلی ماشین را می سازید، خیلی محکم فشار ندهید، زیرا باید به عقب برگردید و برخی از این خطوط را پاک کنید.
    نکته: اگر می خواهید ماشین را در پرسپکتیو 2 نقطه ای بکشید، مستطیل را با زاویه بچرخانید تا 2 نقطه ناپدید شدن وجود داشته باشد. برای طراحی ساده‌تر، ماشین را در پرسپکتیو ۱ نقطه‌ای درست کنید که انگار از پهلو به آن نگاه می‌کنید.
  2. 2
    یک مستطیل دیگر روی مستطیل بلند بکشید. از آنجایی که این کابین خودرو خواهد بود، می توانید آن را در هر اندازه ای که دوست دارید بسازید. همچنین می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید آن را در مرکز قرار دهید، مثل اینکه در حال کشیدن یک سدان استاندارد هستید یا در نزدیکی عقب خودرو قرار بگیرید. مستطیل بالا باید مستطیل پایینی را لمس کند.
    • به شکل کلی خودرو توجه کنید. برخی از خودروهای کوچک یا کامپکت جعبه‌دارتر به نظر می‌رسند، بنابراین مستطیل بالای آن‌ها را بزرگ کنید. بیشتر خودروهای اسپورت آیرودینامیک به نظر می رسند، بنابراین مستطیل باریک تری بکشید که زیاد بیرون نیاید.
    • خودروهای کوچکتر یا هاچ بک ها اغلب کابین ها را نزدیک تر به عقب قرار می دهند.
  3. طرح کلی بدنه را روی مستطیل ها بکشید. برای اینکه خودروی شما بیش از حد جعبه ای به نظر نرسد، طرح کلی خودرو را به آرامی روی مستطیل هایی که درست کرده اید بکشید تا شبیه طرح کلی خودرو شوند.
    • سعی کنید فریم خودرو از سپر عقب تا بالای کابین و از پایین کاپوت تا سپر جلو صاف به نظر برسد. به خاطر داشته باشید که برخی از SUV ها، کامیون ها یا خودروهای اسپرت ممکن است زوایای تندتری داشته باشند.
  4. لبه های تیز را بردارید تا بدنه ای خمیده برای ماشین خود ایجاد کنید. لبه های تیز را پاک کنید تا فقط طرح خود را ببینید. ماشین شما اکنون باید یک طرح کلی داشته باشد که با سبک آن مطابقت داشته باشد.
    • به عنوان مثال، یک خودروی هاچ بک دارای انحنای قابل توجهی است که از پشت بیرون زده است، در حالی که یک خودروی اسپورت شیک و کم ارتفاع به نظر می رسد.
  5. برای ایجاد پنجره، 2 مستطیل منحنی در کابین بکشید. اکثر خودروها 2 پنجره دارند، بنابراین باید طرح کلی هر دو پنجره را در داخل کابین ترسیم کنید. سپس یک خط عمودی در وسط بکشید تا 2 پنجره از هم جدا شوند.
    • اگر در حال طراحی یک ماشین اسپرت هستید، ممکن است فقط 1 پنجره باریک داشته باشد، بنابراین از کشیدن خط عمودی در وسط آن خودداری کنید.
  6. جزئیات را به پنجره ها و چارچوب کابین اضافه کنید. 2 خط عمودی نازک در کنار خطی که برای پنجره ها درست کرده اید بکشید تا واقعی تر به نظر برسند. همچنین می توانید پشت پنجره را در جایی که به قاب عقب می رسد خم کنید. برخی از خودروها دارای یک پنجره مثلثی کوچکتر در این نقطه هستند.
    • اگر می خواهید مقداری از شیشه جلو قابل مشاهده باشد، یک خط باریک بین جلوی قاب و طرح کلی جلوی کابین ترسیم کنید. این برش شبیه شیشه جلو خواهد بود.
  7. 2 دایره در امتداد پایین مستطیل بزرگ بکشید. خط پایین مستطیل باید مستقیماً از هر دایره عبور کند، تقریباً در نیمه راه بین مرکز و پایین دایره، بنابراین چرخ ها به نظر می رسد که انگار به قاب متصل هستند. بین هر چرخ و جلو یا عقب خودرو کمی فاصله بگذارید. سپس، می توانید به عقب برگردید و در مرکز هر چرخ پره ها یا یک کلاهک توپی بکشید.
    • حدود نیمی از قطر چرخ را تصور کنید و فضای زیادی را برای سپرها بگذارید.
  8. چراغ های جلو و عقب را در جلو و عقب بدنه خودرو اضافه کنید. یک بیضی یا دایره خمیده در جلوی فریم خودرو برای ساخت چراغ های جلو ایجاد کنید. سپس، تصمیم بگیرید که آیا می خواهید چراغ های عقب نیز گرد باشند یا می خواهید آنها را مستطیل شکل کنید. می‌توانید چراغ‌ها را در هر اندازه‌ای که دوست دارید بسازید، زیرا بسته به نوع ماشینی که می‌کشید، بسیار متفاوت هستند. چراغ های عقب را طوری قرار دهید که هر چراغ در لبه جلو و عقب خودرو به سمت گوشه بالایی قرار گیرد.
    • برخی از چراغ های عقب دارای چندین مستطیل کوچکتر در یک مستطیل بزرگتر هستند. شما می توانید مال خود را تا جایی که دوست دارید پیچیده کنید.
  9. جزئیاتی را که مختص خودرو است را پر کنید. تصمیم بگیرید که آیا مایلید ماشین شما سپرهایی در نزدیکی هر یک از چرخ ها داشته باشد. همچنین می توانید آینه های نمای جانبی متمایز را ترسیم کنید. اینها معمولاً شبیه بیضی شکل هستند که در آن گوشه پنجره با جلوی قاب ملاقات می کند. اگر دوست دارید ماشین شما راه راه یا برگردان داشته باشد، آنها را در کنار بدنه ماشین ترسیم کنید.
    • با کشیدن یک خط عمودی که نشان می دهد درها کجا هستند، نقاشی خود را واقعی تر کنید. همچنین باید روی هر در یک دستگیره بکشید.
    • به عنوان مثال، با کشیدن یک برگردان زیگزاگ تیز روی درها، خودروی خود را اسپرت‌تر جلوه دهید.
  10. اگر دوست دارید خطوط و رنگ اضافی را در نقاشی خود پاک کنید. به ماشین خود برگردید و خطوطی را که روی آن کشیده یا صاف کرده اید پاک کنید. این کار باعث می شود خودروی شما حرفه ای تر به نظر برسد. سپس، اگر می‌خواهید رنگی باشد، از مداد رنگی یا نشانگر برای پر کردن خودرو استفاده کنید.
  11. تمام شده.
طراحی یک ماشین کارتونی
  1. یک مستطیل باریک تا زمانی که می خواهید ماشین باشد بکشید. از یک مداد استفاده کنید تا بتوانید به عقب برگردید و خطوط را در صورت نیاز پاک کنید. به آرامی طرح کنید تا بتوانید در حین حرکت جزئیات را اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که این مستطیل بزرگ قسمت اعظم ماشین کارتونی شما را تشکیل می دهد، بنابراین مستطیل را به اندازه ای که می خواهید ماشین دراز و عرض بکشید.
    • ماشین خود را بدون توجه به اینکه آن را رنگ می کنید یا نه با مداد بکشید، زیرا در حین کار باید برخی از خطوط را پاک کنید. سپس، می‌توانید به عقب برگردید و در صورت تمایل با مداد رنگی، مداد رنگی یا نشانگر در ماشین رنگ کنید.
  2. یک ذوزنقه یا نیم دایره در بالای مستطیل ایجاد کنید. اگر دوست دارید ماشین کارتونی تا حدی واقعی به نظر برسد، یک ذوزنقه در بالای مستطیل بسازید تا در مرکز قرار گیرد. برای ترسیم یک ماشین با ظاهر اغراق آمیز، به جای آن یک گنبد یا نیم دایره در بالای مستطیل بزرگ ایجاد کنید. می توانید گنبد را در مرکز قرار دهید یا آن را در یک انتهای ماشین قرار دهید.
    • برای ترسیم ذوزنقه، یک مستطیل کوچکتر در بالای مستطیل بزرگ ترسیم کنید و 2 ضلع کوتاه آن را پاک کنید. سپس، اضلاع کوتاه را طوری بکشید که با یک زاویه به سمت پایین شیب داشته باشند تا به بالای مستطیل بزرگ برسند.
  3. تصویر با عنوان Draw Cars Step 13
    2 دایره در پایین مستطیل بزرگ ترسیم کنید تا چرخ ها درست شوند. برای تعیین میزان فضای خالی بین چرخ‌ها، 2 دایره را تصور کنید که به اندازه چرخ‌هایی هستند که در بین چرخ‌ها برای خودروی شما قرار گرفته‌اند.
    • خط پایین مستطیل باید مستقیماً از مرکز چرخ ها برای ماشین کارتونی شما عبور کند.
    • اگر کمک کرد، 4 دایره بکشید که در خط پایین مستطیل با هم تماس دارند. سپس 2 دایره وسط را پاک کنید.
  4. گوشه های ماشین را صاف کنید و خط را از طریق چرخ ها پاک کنید. از یک پاک کن برای حذف خطی که از روی چرخ ها می گذرد استفاده کنید. سپس مداد خود را بردارید و دور بدنه خودرو را طرح بزنید و به جای جعبه ای، آن را گرد کنید. اگر یک ماشین کارتونی زاویه دار را ترجیح می دهید، می توانید از این کار صرف نظر کنید.
    • اگر منحنی های گرد را در امتداد لبه های بدنه خودرو ترسیم می کنید، از پاک کن خود برای تمیز کردن گوشه ها استفاده کنید.
  5. جلوی هر چرخ یک مستطیل کوچک بکشید تا ضربه گیرها ایجاد شود. مستطیل را تا نیمه از چرخ به جلو یا عقب ماشین بکشید تا کمی از بدنه خارج شود. با این کار آن را شبیه سپر می کند. این کار را برای چرخ دیگر نیز تکرار کنید.
    • یک مستطیل بین 2 چرخ نکشید زیرا درهای ماشین در اینجا قرار دارند.
  6. یک چراغ جلو دایره ای کوچک و چراغ عقب مربعی درست کنید. یک دایره یا بیضی روی جلوی بدنه ماشین بکشید. اگر بدنه ماشین زاویه دار دارید، دایره را در گوشه بالایی قرار دهید. سپس یک مربع یا مستطیل کوچک در گوشه مقابل ماشین بکشید تا بالای سپر باشد.
    • شما می توانید چراغ ها را در هر اندازه ای که دوست دارید بسازید. برای ظاهر اغراق آمیز تر، آنها را بزرگ کنید تا از بدن خارج شوند.
  7. برای ساختن پنجره یک مستطیل یا گنبد بکشید. یک مستطیل کوچک را در داخل ذوزنقه ای که روی بدنه ماشین کشیده اید ترسیم کنید. برای ایجاد قاب ماشین، بین اشکال فاصله بگذارید. اگر به جای ذوزنقه گنبدی کشیدید، داخل آن گنبد کوچکتری بسازید.
    • می توانید پنجره را به عنوان 1 پنجره بزرگ رها کنید یا یک خط عمودی از وسط آن بکشید تا 2 پنجره کوچکتر ایجاد کنید.
  8. هر تعداد جزئیات را که دوست دارید پر کنید. اگر می خواهید ماشین کارتونی را ساده نگه دارید، نیازی به اضافه کردن چیز دیگری ندارید. با این حال، گنجاندن جزئیات کوچکی که خودرو را منحصر به فرد می کند، آسان است. برای مثال، دایره‌ها یا پره‌های کوچک‌تری را در چرخ‌ها بکشید تا کلاهک‌ها ایجاد شود. همچنین می توانید یک خط عمودی از روی بدنه خودرو بکشید تا درب ایجاد کنید.
    • اگر دوست دارید برگردید و ماشین کارتونی خود را با رنگ پر کنید. با مداد رنگی، مداد رنگی یا نشانگر نقاشی کنید.
    نکته: برخی از ماشین های کارتونی چهره دارند. می توانید یک دهانه بزرگ بین سپر جلو و چراغ جلو بکشید. سعی کنید به جای چراغ جلو، یک چشم بزرگ و رسا ترسیم کنید.
  9. تمام شده.
    • اگر می خواهید مهارت های نقاشی خود را بهبود ببخشید، در مورد هنر بخوانید.
    • زیاد طراحی کنید
    • یک معلم خوب پیدا کنید که بتواند به شما کمک کند تا مسائل را بهتر مشاهده کنید.

نقاشی ماشین

بطور کلی، نقاشی ماشین برای کودکان دارای فواید متعددی است. در زیر به برخی از این فواید اشاره خواهم کرد:

  1. توسعه مهارت‌های روانشناختی: نقاشی ماشین به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های روانشناختی خود را تقویت کنند. آنها با انتخاب رنگ‌ها و طراحی طرح ماشین، تخیل خود را تحریک می‌کنند و به طرز خلاقانه‌ای احساسات و ایده‌هایشان را بیان می‌کنند.
  2. تقویت مهارت‌های حرکتی: هنگام کشیدن نقاشی ماشین، کودکان نیاز به استفاده از حرکات دستی دقیق دارند. این فعالیت می‌تواند بهبود مهارت‌های حرکتی دقیق دست و چشمی کودکان را تسریع کند.
  3. توسعه تمرکز و توجه: کودکان برای رسم نقاشی ماشین نیاز به تمرکز و توجه دارند. این فعالیت به آنها کمک می‌کند تا مهارت‌های تمرکز و توجه خود را بهبود بخشند و به طور مداوم به یک فعالیت مشخص مشغول باشند.
  4. تحقق اهداف: اتمام نقاشی ماشین و بهبود مهارت‌های خود در آن می‌تواند برای کودکان، احساس موفقیت و تحقق اهداف را به همراه داشته باشد. این به ویژه برای کودکانی که در سن پیش‌دبستانی هستند، اهمیت دارد و می‌تواند اعتماد به نفس آنها را افزایش دهد.
  5. تنظیم احساسات: نقاشی ماشین می‌تواند به کودکان کمک کند تا احساسات خود را به تصویر کشیده و بیان کنند. آنها می‌توانند احساسات خوشحالی، ترس، هیجان یا خشم را در نقاشی ماشین خود به نمایش بگذارند، که می‌تواند به آنها کمک کند با احساسات خود بهتر آشنا شوند و آنها را مدیریت کنند.


در نهایت، مهم است تا برای کودکان فضایی را برای اعمال خلاقانه و خلاقیت در نقاشی ماشین فراهم کنید. به آنها اجازه دهید طرح‌های خود را آزادانه بسازند و از تخیل خلاقانه خود استفاده کنند. همچنین، برای کودکان پسر نیز فرصت‌ها و محیط‌هایی فراهم کنید تا علاقه‌ها و عشقشان به ماشین‌ها و موضوعات مرتبط را بیان کنند.

Instagram Logo Small TabanToys.com
Telegram Logo Small TabanToys.com
Logo Rubika App TabanToys.com
Phone Logo Small TabanToys.com
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

محصولات
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
نحوه محاسبه قیمت

پس از ثبت سفارش اول، براساس نوع تسویه و حجم خرید، درصد تخفیف ثابت بر روی تمام کالاها دریافت خواهید کرد که این درصد طی تماس تلفنی توسط کارشناسان ما ارزیابی خواهد شد.

حجم خرید

نوع تسویه

سطح قیمت

جینی

چکی

قیمت پایه

جینی

نقدی

سطح 1

کارتنی

چکی

سطح 1

کارتنی

نقدی

سطح 2

خاوری

چکی

سطح 2