آموزش تصویری نحوه بازی ریسک فکرآورآن
محتویات درون بازی فکری استراتژیک ریسک:
دارای یک صفحه لمینت با کیفیت ، 50عدد مهرهآبی و 50 عدد مهرهقرمز ،6مهرهزرد( برای هر بازیکن 3مهره ) ، 1مهره توپخانه و1مهره سوارهنظام ( برای هر بازیکن 1عدد از هرکدام ) ، 38عدد کارت قلمرو و 6عدد تاس ( 3عدد برای هر بازیکن که به رنگ مهرها است ) میباشد.
هدف و روش بازی استراتژیک ریسک:
هدف کلی این بازی فتح قلمرو و یا کشورگشایی میباشد.
برای شروع بازی فکری ریسک مدل فکرآورآن اول به هربازیکن 8عدد کارت تقسیم کرده ( باید توجه داشت که موقع پخش کردن کارت ها دیده نشود) سپس هر بازیکن کارتهایش را برداشته و طبق مشخصات کارتها تعداد سربازها را بروی کشور مشخص شده میگذارد.برای انتخاب بازیکن شروع کننده هردو بازیکن باید تاس بریزنند نفری که عدد تاس آن بیشتر باشد شروع کننده بازی میباشد.
نفر شروع کننده ابتدا موقعیت تعداد سربازها رو نسبت به حریف بررسی میکند سپس بهترین موقعیت را برای حمله انتخاب کرده و مهرههایش به درون خانه حریف میگذارد (باید توجه داشت که همیشه درون هرکشور یه سربازباشد به دلیل اینکه نشان دهنده مالکیت آن کشور را نشان میدهد) بعد نسبت به تعداد سربازی که به کشور حریف لشگرکشی کردین تاس برمیدارین (برای مثال اگه دوتا سرباز بردین ، 2تا تاس برمیدارین) بعد هردو بازیکن تاس انداخته حریفی که عدد تاس آن برتری داشته باشد برنده است( باید توجه داشت که اگر تاس دو حریف مساوی باشد کسی که مدافع است برنده میشود) به همین منوال به نوبت بازی انجام میشود .اگر هر بازیکن دو کشور هم مرز داشته باشد میتواند از آن کشور سرباز قرض بگیرد و حمله را انجام دهد . بازیکنی که بتواند کشور حریف را تصرف کند کارت آن کشور را از حریف گرفته و تعداد سربازی که بروی آن کارت درج شده از مهره ها برداشته شده و روی آن کشور گذاشته.
با خرید حداقل 3 میلیون تومان از مزایای خرید با قیمت عمده بهره مند شوید.
برای گرفتن قلمروهای بی مالک اول حریف کارت آن کشور را برداشته و به تعداد سربازی که بروی آن درج شده از مهرهای زرد خود برداشته و بروی آن کشور میگذارد و سپس بازیکن حمله کن هم از سربازای خودش بروی کشور میگذارد (بازیکن حمله کننده میتواند از کشورهای هم مرز خود می تواند سرباز بگیرد) در ادامه بازیکن حمله کننده نسبت به تعداد سربازهای موجود در کشور بی طرف تاس میندازد و پس از آن حریف تاس میندازد اگر توانستین حریف را شکست بدین که کشور برای شما تصرف میشود اگر نتوانستین که شکست میخورین و نمیتوانید کشور را به تصرف خود درآورید.
نحوه آوردن سواره نظام و توپ خانه وکاربرد آنها در بازی ریسک:
برای استفاده از سواره نظام در بازی 5سرباز را برمیداریم و به جای آنها سواره نظام خود را به بازی اضافه میکنید( باید توجه داشت داشت که از کشورهایی سرباز بردارید که خطر تصرف آنها کمتر باشد ) بعد ازآن که سوارنظام درون بازی قرار دادید شما 3مهره تاس خود را انداخته و عدد بزرگ تر در میان 3تاس برای سواره نظام شماست و حریف هم 1تاس میندازد اگر عدد شما بزرگ تر بود آن کشور را فتح کرده و کارت آن کشور را گرفته و به تعدادسربازهایی که بروی کارت درج شده بروی آن کشور میگذارید و اگر عدد تاس حریف از سواره نظام شما بیشتر باشد سواره نظام شما سوخته و از بازی خارج میشود پس یکی از ریسکهای بازی آوردن سواره نظام است.
برای استفاده ازتوپ خانه همانند سواره نظام باید تعدادی سرباز(10تا سرباز) جایگزین شود که بتوانید توپ خانه را به درون بازی بیاورید.ویژگی توپ خانه این هست که لازم نیست به کشور حریف ببرید میتوانید از کشور خود به حریف شلیک کنید.برای حمله با توپخانه باید اول 3تاس خود را بیندازید و تاس بزرگتر برای توپخانه میباشد و حریف نسبت به تعداد سرباز کشور خود تاس میندازد ،اگر تاس شما بزرگتر بود که شما قلمرو حریف را تصرف کرده و کارت آن را میگیرید و به تعداد سرباز درج شده بروی کارت از سربازهای خود بروی آن قلمرو میگذارید ولی اگر عدد تاس شما از حریف کمتر بود در جنگ بازنده میشود اما توپ خانه شما سرجاش هست فقط باید یه سرباز توپچی از سرباز هایتان خارج کنید.باید توجه داشته باشید برای استفاده از توپ خانه باید به کشورهایی ببرید که استحکام بالایی دارد و در مقابل حمله حریف بتوانید دفاع کنید و توپ خانه خود را از دست ندهید.در حالتی توپخانه هردو بازیکن مقابل هم قرار گیرند یه دوئل واقعی انجام میشود و توپخانه ای که تاس بیشتری بیاورد برندس و توپخانه حریف را از بین میبرد.
برای برنده شدن در بازی مهیج ریسک باید 20 قلمرو را به تصرف خود در آورد یا حریفی که بدلیل استراتژی بد حمله و از دست دادن سربازهای خود بازنده میشود و بازیکن مقابل آن برندس با هرتعداد کشور فتح کرده است و بازی به اتمام میرسد.
پایان