تاریخچه اسباب بازی (ماشین) در ایران

تریخچه اسباب بازی

فهرست تاریخچه اسباب بازی (ماشین) در ایران

تاریخچه اسباب بازی (ماشین) در ایران

مدلهای مینیاتوری اتومبیل برای اولین بار در اروپا در زمانی ظاهر شد که خودروهای واقعی ظاهر شدند. سپس ، کمی بعد ، آنها در ایالات متحده ظاهر شدن اینها اسباب بازی ها و ماکت هایی بودند که اغلب از سرب و برنج ساخته می شدند. مدلهای بعدی که در اوایل قرن بیستم ساخته شده بودند ، گچ و یا آهنی بودند. ماشینهای فولادی حلقوی و فشرده ، کامیونها و وسایل نقلیه نظامی ، مانند خودروهای ساخت بینگ آلمان ، در دهه 1920 تا دهه 1940 معرفی شدند ، اما مدلهای دوره ای به ندرت از وسایل نقلیه واقعی کپی می کردند ، احتمالاً به دلیل ظرافت روشهای اولیه ریخته گری و شکل دهی فلزات.  ریخته گری خودروها در آلیاژهای مختلف، معمولاً روی mazac نامیده می شود ، در اواخر دهه 1930 محبوب شد و پس از جنگ جهانی دوم برجسته ماند .


اندازه مقیاس

مقیاس ماشین های اسباب بازی و مدل با توجه به سابقه تاریخی ، تقاضای بازار و نیاز به جزئیات متفاوت است. بسیاری از مدلهای “داخلی” شرکتهای اتومبیل سازی واقعی توسط مدلسازان حرفه ای در اندازه کامل یا در مقیاس های بزرگ مانند 1: 4 ، 1: 5 ، 3: 8 یا 1:10 ساخته می شوند تا ویژگی ها و تناسبات کافی را به تصویر بکشند. برای اسباب بازی ها ، بسیاری از اتومبیل ها و کامیون های اروپایی قبل از جنگ با طرح راه آهن به نمایش درآمدند و مقیاس های معمولی 1:87 (تا 2 اینچ یا مقیاس HO) یا 1:43 (حدود 4 اینچ طول یا مقیاس O) را ایجاد کردند. سایر شرکت ها در حدود 1:40 تا 1:50 وسایل نقلیه را در انواع مختلف تولید کردندترازو برخی از شرکت ها کوچکتر شدند تا توجه کودکان خردسال را جلب کنند (در مقیاس 1:60 یا حدود 3 اینچ) ، که باعث افزایش حاشیه سود در بسته بندی اقلام بیشتر در هر کارتن و افزایش سود در هر وسیله نقلیه فروخته شده شد. سایرین از مقیاسهای بزرگتر از 1:43 به 1:40 ، 1:38 یا 1:35 حرکت کردند . بعدها ، مقیاس های محبوب حتی بزرگتر شد. در ایالات متحده ، 1:25 (6 تا 7 اینچ) اندازه اصلی مدلهای تبلیغاتی پلاستیکی شد ، در حالی که تولیدکنندگان اروپایی به 1:24 یا 1:18 (حدود 9 اینچ طول) رسیدند. مقیاس بزرگتر 1:12 گهگاه دیده می شد و به ندرت ، 1:10 یا 1: 8 . از طرف دیگر ، برخی از اسباب بازی های بسیار ریز از دهه 1980 تا 1: 120 (کمی بیش از یک اینچ) دقیق بودند .

با خرید حداقل 3 میلیون تومان از مزایای خرید با قیمت عمده بهره مند شوید.

مواد و بازارها

اسباب بازی ها در ایالات متحده تقریباً همیشه ریخته گری ساده تری از آلیاژ روی (زاماک) ، فولاد فشرده یا پلاستیک و اغلب ریخته گری فقط هفت قسمت (بدنه خودرو ، چهار چرخ پلاستیکی و دو محور) بود – در حالی که در اروپا مدلهای پلاستیکی و زاماک پیچیده تری بودند. اغلب دارای جزئیات دقیق با ویژگی های کار بیشتر بود این مقاله در مورد مناطق مختلف جهان و فرهنگ ها ، بازارها ، کار و اقتصاد متنوع آنها آموزش می دهد.

 

قالب گیری اروپایی

در بین وسایل نقلیه کلکسیونی بیشتر در اروپا پس از جنگ جهانی دوم و در دهه 1950 ، مقیاس های کوچکتر مانند 1:43 و 1:64 عموماً ابتدا محبوب شدند. از دهه 1980 ، بسیاری از اتومبیل های مدل مقیاس کارخانه ساخته شده از فلز دایکست ، بیشتر و بیشتر جمع آوری شده و کمتر شبیه اسباب بازی می شوند. علاوه بر مقیاس های کوچکتر ، این مدل ها در مقیاس های مختلف مانند 1:12 ، 1:18 و 1:24 تولید می شوند .

مدلهای تبلیغاتی ماشین اسباب بازی

گاهی اوقات از مدلهای تبلیغاتی استفاده می شود که سازندگان واقعی خودرو با شرکتهای مدل یا اسباب بازی قرارداد می بندند تا از خودروهای واقعی خود کپی تهیه کنند. برخی از اولین مدلهای تبلیغاتی مربوط به اوایل دهه 1930 بود ، هنگامی که TootsieToy خط 1932 گراهامز و بعداً ، LaSalle 1935 را معرفی کرد. اینها هم پخش می شدند و هم در جعبه هایی با نام تجاری با لوگوها و رنگهای مناسب نمایش داده شده بودند (Seeley ، No Date). محصولات ملی مدلهایی با مقیاس 1/28 را در سال 1934 ساخت. بعداً تولیدکنندگان مانند Winross ، Lesney Matchbox ، Lledo ، AHL و White Rose از وسایل نقلیه اسباب بازی خود برای تبلیغ لوگوها در طرفین خود برای تبلیغ شرکتهای مختلف استفاده کردند.

تبلیغ پلاستیکی ماکت ماشین فلزی

در همان زمان که Banthrico به عنوان سازنده تبلیغاتی در حال کاهش بود ، دو شرکت PMC و Ideal Models (که بعداً به Jo-Han تبدیل شدند) مدل های تبلیغاتی پلاستیکی را به مردم معرفی می کردند. مشابه تولید کننده مدل فلزی Banthrico ، PMC نیز تعداد زیادی را در قالب بانک تولید کرد. در زیر بسیاری از مدلهای بانک شورلت نوشته شده بود: “برای کمک به پس انداز در یک روز بارانی یا خرید یک شورلت جدید”. مقیاس این خودروها 1:25 بود ، اما چند شورلت و پلیموث در مقیاس بزرگتر 1:20 تولید شد. سایر شرکتهای پلاستیکی کمتر شناخته شده مانند لینکلن لاین ، کراور یا بورد فورد ، مدل تبلیغاتی گاه به گاه را تولید کردند ، هرچند که اتومبیل ها تخصص این شرکت نبوده اند.

AMT شروع به تولید مونتاژ 01/25 اصطکاک و مدل های ذخیره در سال 1948. این بیشتر مدل های تبلیغاتی تولید برای فروشندگان خودرو بود. به بچه ها مدلهای مقیاس داده می شود که با آنها بازی کنند در حالی که والدین و فروشنده مشغول چانه زنی هستند. جمع آوری و تجارت این “تبلیغات” به زودی به یک سرگرمی محبوب تبدیل شد. AMT به زودی کنترل SMP ، یکی دیگر از تولیدکنندگان مدل تبلیغاتی پلاستیکی را در دست گرفت. تا سال 1960 ، PMC مستقر در ویسکانسین تولید مدلهای تبلیغاتی را متوقف کرد ، اما به ساخت اسباب بازی ادامه داد.

رویکردهای بازاریابی

نسخه های تجاری تبلیغات نیز در اوایل دهه 1960 تا حدود 1973 در فروشگاه های خرده فروشی مانند Zayre و Murphy USA به بازار عرضه و فروخته شد . تفاوت تبلیغات نمایندگی ها عدم وجود رنگ آمیزی های رسمی تولید کننده و اغلب اضافه کردن یک موتور اسباب بازی اصطکاکی روی آن بود. محور جلو ، با چرخ دنده وینیل سفید که در اطراف محور (و از طریق ظرف روغن) بیرون زده است ، قابل توجه است. با این حال ، آنها رنگ آمیزی شده بودند و مانند تبلیغات فروشندگان جذاب به نظر می رسید. [ نیازمند
برخی از شرکت های مدل نسخه های مونتاژ نشده خودروهای تبلیغاتی را که مونتاژ آنها معمولاً ساده تر و راحت تر از کیت های سالانه بود (با موتور و قطعات سفارشی موجود در کیت های تمام عیار حذف شده) فروختند. آنها به رنگ (به جای سفید سنتی) قالب گیری شده و به راحتی بدون چسب مونتاژ می شوند (بنابراین نیازی به چسب یا رنگ نیست). هنگام مونتاژ ، این مدلها تقریباً شبیه به مدلهای تبلیغاتی نخبه تر بودند. چیزی که معمولاً آنها را از بین می برد این است که آنها عمدتاً با رنگ غیر فلزی روشن تر و بدون رنگ مطابقت با رنگهای رسمی “بزرگ 3” قالب گیری شده اند. سری “Craftsman” مدلهای تبلیغاتی مانند سوراخ هایی در بدنه برای آینه ها و آنتن ها وجود داشت-بنابراین ظاهر نهایی مدل دقیقاً شبیه یک تبلیغات (که هیچ قسمت سفارشی به بدنه خودرو متصل نمی شد) نبود. شاید،
پس از آنکه مدتی متعلق به Seville Enterprises بود ، اوکی اسپولدینگ Jo-Han را خریداری کرد که تعدادی از مدلهای اصلی Jo-Han خود را در مقادیر محدود تولید می کرد. اینها شامل اتومبیل توربین کرایسلر 1963 ، استیشن واگن رامبلر 1959 و برخی از اولدزموبیل ها و پلیموث های 1950 آن است. با این حال ، او از ابتدا با مشکلات مالی روبرو بوده است و هیچ نشانه ای وجود ندارد که او بتواند به تولید مدلهای مورد علاقه یوهان ادامه دهد

کیت های ژاپنی

تولیدکنندگان کیت مدل ژاپنی – Tamiya ، Fujimi ، Aoshima و Hasegawa ، از جمله آنها – همچنین حضور خود را در بازار ایالات متحده طی دهه های 1980 و 1990 افزایش دادند. تولیدکنندگان کیت کمتر شناخته شده ، حداقل در ایالات متحده ، Doyusha ، Yamada ، Nichimo ، Otaki ، Marui ، Rosso و Arii بودند. کیت های ژاپنی عموماً با جزئیات فوق العاده و کیفیت بسیار بالا شناخته می شوند. بیشتر موضوعات این شرکت ها اتومبیل های ژاپنی هستند ، چه کلاسیک و چه فعلی (و البته کشتی ها ، هواپیماها و خودروهای نظامی). به عنوان مثال ، هاسگاوا و آوشیما مدلهای مفصلی از نسل اول تویوتا سلیکا را تولید می کنند که تا حدودی به یک سبک کلاسیک تبدیل شده است. با این وجود ، هاسگاوا مدلهای مقیاس 1/25 از اتومبیلهای آمریکایی 1965-66 ، از جمله شورولت ایمپالا 1965 و Buick Wildcat 1966 ، کادیلاک کوپه دویل و تاندربرد لاندو را در سال 1966 تولید کرد

اسباب بازی ریخته گری است اسباب بازی و یا یک مدل کلکسیونی تولید با استفاده از ریخته گری روش قرار دادن مذاب سرب ، روی آلیاژ یا پلاستیک در قالب برای تولید یک شکل خاص. چنین اسباب بازی هایی از فلز ، پلاستیک ، لاستیک ، شیشه یا سایر قطعات فلزی ماشینکاری شده ساخته می شوند. اسباب بازی های کاملاً پلاستیکی با یک فرایند مشابه قالب گیری تزریقی ساخته می شوند ، اما این دو روش به دلیل خواص مواد از یکدیگر متمایز هستند.

تبلیغات ماشین های اسباب بازی

از اواسط دهه 1970 ، کامیون ها و سایر وسایل نقلیه تجاری محبوبیت زیادی پیدا کردند. Matchbox این روند را هنگامی آغاز کرد که آنها مدلهای Yesteryear خود را دوباره راه اندازی کردند. آنها نسخه های متفاوتی از وانت Y-12 Ford Model T خود ، همراه با کامیون های دیگر در رنگ های قرمز مانند کوکاکولا ، خردل کلمن و نمک سربوس تهیه کردند . آنها همچنین نسخه های تبلیغاتی Smith’s Crisps ( چیپس سیب زمینی) و فروشگاه بزرگ Harrods تهیه کردند . برخی از مدلها منحصراً برای بازارهای خاصی ساخته شده اند و بلافاصله در جاهای دیگر بسیار گران شده اند: بیسکویت های آرنوت (استرالیا) و Sunlight Seife (صابون ، آلمان) نمونه هایی هستند.
Corgi این ایده را هنگامی که خط Corgi Classics را در اواسط دهه 1980 گسترش دادند ، تولید کرد و بیش از 50 نسخه از ون Thornycroft در دهه 1920 را تولید کرد. Corgi همچنین صدها نسخه از اتوبوس Routemaster مقیاس 1/64 خود را در 1980s و 1990s تولید کرد. بسیاری از نسخه ها به طور انحصاری در فروشگاه هایی که در جناح اتوبوس تبلیغ می شوند به فروش می رسند. هارودز ، سلفریجز ، گاملیز، Hamley’s ، Army & Navy ، Underwood’s و Beatties از جمله فروشگاه های انگلیسی بودند که از این ایده استفاده کردند. یک شرکت زنجیره ای آفریقای جنوبی به نام دیون یکی از معدود شرکت های خارج از کشور بود که از آن پیروی کرد. بسیاری از کلکسیونرها از این تنوع لذت بردند ، اما برخی توسعه را به عنوان “جمع آوری رنگ” نادیده گرفت زیرا ریخته گری یکسان بود. فقط تزئینات متفاوت بود در هر صورت ، این یک اقدام بزرگ برای صرفه جویی در هزینه بود زیرا شرکت ها پول کمتری را برای ابزارهای ریخته گری گران قیمت گذاشتند. بنابراین ، در دهه 1980 روند جدیدی تحکیم یافته بود زیرا بسیاری از وسایل نقلیه دایکاست اکنون توسط بزرگسالان به عنوان کلکسیونی خریداری می شد و نه فقط به عنوان اسباب بازی برای کودکان. قالب های آلومینیومی نقش مهمی در بخش خودرو دارند.

تغییرات صنعت ماشینی

علیرغم محبوبیت ، بسیاری از تولید کنندگان diecast در دهه 1980 فعالیت خود را کنار گذاشتند. مکانو (دینکی) ، Matchbox و Corgi همه در یک بازه سه ساله ورشکست شدند که اساساً نشان دهنده شرایط اقتصادی انگلستان در آن زمان بود. تولید در انگلستان و رقابت در بازار جهانی عملاً غیرممکن شده بود. متل مدتها بود که بیشتر تولیدات خود را از ایالات متحده به شرق دور منتقل کرده بود. Matchbox توسط یک گروه هنگ کنگی به نام Universal Holdings خریداری شد که تولید را از انگلستان به ماکائو منتقل کرد. متل در سال 1997 Matchbox را خرید و در اصل مارک های خواهر Hot Wheels و خط Matchbox 1-75 را ساخت. فروش این دو برند با نام های جداگانه خود ادامه می دهد.
در همین حال ، Corgi توسط Mattel خریداری شد که دفتر را از Swansea ، ولز به Leester ، انگلستان منتقل کرد و تولید را به چین منتقل کرد. یک شرکت جدید به نام Oxford Diecast کارخانه سابق Corgi در Swansea را خریداری کرد و تولید خود و Corgi را آغاز کرد. Matchbox مدتها پس از تعطیلی کارخانه لیورپول ، نام Dinky Toys را نیز خرید. تولید در چین از سر گرفته شد. در یک سری تغییرات بعدی ، گروهی از مدیران Corgi خط Corgi Classics را از Mattel پس گرفتند و بخش هایی از خط Matchbox به یک شرکت استرالیایی به نام Tyco فروخته شد (هیچ ارتباطی با خط Tyco قطارهای مقیاس HO ، که در اصل توسط Mantua ساخته شده بود ،فلزکاری در نیوجرسی ، ایالات متحده

سخن پایانی

در خرید ماشین اسباب بازی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

ماشین‌ اسباب بازی مانند هر اسباب بازی دیگری می‌توانند نقش موثری را در رشد کودک شما ایفا کنند. به همین دلیل در زمان خرید این نوع از اسباب بازی باید دقت زیادی را به خرج دهید. وجود ماشین اسباب بازی در جعبه اسباب بازی کودک شما می‌تواند راهی عالی برای سرگرم کردن او باشد. ماشین‌های اسباب بازی به دلیل اینکه حرکت می‌کنند، در هماهنگ کردن چشم و سایر اعضای بدن موثر هستند.

در کنار این‌ها داشتن این نوع اسباب بازی می‌تواند در تسکین استرس کودک نقشی بسیار اساسی داشته باشد؛ زیرا ماشین‌های اسباب بازی متحرک هستند و می‌توان آن‌ها را با خود به هر مکانی برد. به‌علاوه نمونه‌هایی از آن‌ها دارای صدا هستند و یا حتی می‌توان بر روی آن‌ها سوار شده و رانندگی را تجربه کرد. به‌این‌ترتیب کودک می‌تواند هیجانات خود را به‌خوبی تخلیه کند؛ اما یک اسباب بازی ماشین خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

اندازه خرید ماشین اسباب بازی

یکی دیگر از مهم‌ترین معیارهایی که باید در زمان خرید ماشین اسباب بازی به آن دقت کنید، اندازه آن است. اندازه مناسب ماشین‌های اسباب بازی بسته به سن کودک شما تعیین می‌شود. به‌عنوان‌مثال برای کودکان بین صفر تا دو سال هرگز نباید ماشین‌هایی با اندازه بسیار کوچک تهیه کنید؛ زیرا این نوع از اسباب بازی ها ممکن است به‌راحتی توسط کودک بلعیده شده و سلامت او را به خطر بیندازند.
بااین‌حال هرچه فرزند شما بزرگ‌تر می‌شود، نگرانی شما از بابت اندازه اسباب بازی کمتر خواهد بود. بااین‌حال تجربه ثابت کرده در سنین بالاتر نیز کودکان معمولا به ماشین‌هایی با اندازه بزرگ‌تر علاقه بیشتری نشان می‌دهند.

اجزا و امکانات اضافه

یکی از مواردی که باعث اضافه شدن هیجان به بازی های کودک شما با ماشین اسباب بازی می‌شود، اجزا و امکانات اضافی است که همراه این نوع از ماشین‌ها وجود دارند. این امکانات می‌توانند توانایی‌های حرکتی ماشین‌های اسباب بازی را به حد خوبی بهبود ببخشند. به‌عنوان‌مثال داشتن یک پیست به فرزند شما این امکان را می‌دهد تا خودروی اسباب بازی خود را در یک محیط اختصاصی رها کند.
در کنار این‌ها خیال شما نیز از بابت آسیب دیدن وسایل ارزشمند در اثر برخورد با خودرو راحت خواهد شد. در کنار این‌ها وجود پیست به فرزند شما این امکان را می‌دهد که مسابقه‌هایی را با دوستان خود برگزار کرده و هیجان مسابقه را نیز تجربه کند.

وبگردی

لینک های مفید

Instagram Logo Small TabanToys.com
Telegram Logo Small TabanToys.com
Logo Rubika App TabanToys.com
Phone Logo Small TabanToys.com
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

محصولات
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
نحوه محاسبه قیمت

پس از ثبت سفارش اول، براساس نوع تسویه و حجم خرید، درصد تخفیف ثابت بر روی تمام کالاها دریافت خواهید کرد که این درصد طی تماس تلفنی توسط کارشناسان ما ارزیابی خواهد شد.

حجم خرید

نوع تسویه

سطح قیمت

جینی

چکی

قیمت پایه

جینی

نقدی

سطح 1

کارتنی

چکی

سطح 1

کارتنی

نقدی

سطح 2

خاوری

چکی

سطح 2