راهنما و روش بازی فکری مونوپولی

فهرست راهنما و روش بازی فکری مونوپولی

مونوپولی یک بازی سرگرم کننده، جذاب و محبوب در زمینه بازی های فکری است که علاوه بر آموزش ابتدایی علم اقتصاد، آموزش سرمایه‌گذاری و ریسک‌کردن ، باعث افزایش هوش، قدرت تمرکز و تفکر و پردازش احساس ماجراجویی و جسارت و  افزایش مهارت های اجتماعی در بازیکنان می شود.
برند فکرآوران ، بازی فکری مونوپولی را با کیفیت عالی و قیمت مناسب به بازار ارائه کرده است که این امر موجب جذابیت و محبوبیت این محصول در بین طرفداران بازی مونوپولی می شود.

 

با خرید حداقل 3 میلیون تومان از مزایای خرید با قیمت عمده بهره مند شوید.

کلیپ آموزش و راهنمای تصویری معرفی بازی مونوپولی

آماده سازی بازی مونوپولی

1- شخصی را انتخاب نمایید تا قوانین بازی را با صدای بلند برای همه بازیکن ها بخواند.
2- در ابتدای بازی به هریک از بازیكن ها اسکناس هایی به شرح زیر با واحد پولی $ به عنوان واحد پول رایج در بازی مونوپولی تحویل دهید.

5 عدد اسکناس به ارزش $1

1 عدد اسکناس به ارزش 5$

2 عدد اسکناس به ارزش 10$

1 عدد اسکناس به ارزش 20$

1 عدد اسکناس به ارزش 50$

4 عدد اسکناس به ارزش 100$

2 عدد اسکناس به ارزش 500$

که در مجموع به هر بازیکن مبلغ $1500 تعلق می گیرد و بقیه اسکناس ها را در جعبه بازی به عنوان بانک نگهداری نمایید.

3- کارتهای شانس را بر زده و به صورتیکه روی کارت ها به سمت پایین باشند، آنها را در محل مستطيل نارنجی رنگ بر روی صفحه بازی قرار دهید.

4- کارت های خزانه را نیز بر بزنید و به صورتیکه روی کارت ها به سمت پایین باشند، آنها را در محل مستطيل آبی رنگ بر روی صفحه بازی قرار دهید.

5- شخصی را به عنوان بانکدار انتخاب نمایید. شخص بانکدار مسئولیت پول های بانک، خانه ها، هتل ها، کارت های اسناد مالكيت و مزایده ها را برعهده خواهد داشت.
بانکدار نیز می تواند در بازی شرکت نماید، اما باید پول خود را از پول های بانک جدا نگه دارد.

6- هریک از بازیکن ها مهردای را انتخاب نموده و آن را در محل شروع بازی قرار می دهند. محل شروع بازی با عبارت GO و یک پیکان قرمز رنگ مشخص شده است.

۷- دو عدد تاس سفید رنگ را در کنار صفحه بازی قرار دهید درصورتیکه بخواهید از گردونه اعداد و حروف استفاده کنید نیز به قوانین آن عمل می کنید.

روش بازی فکری مونوپولی

 چگونه برنده شوید

پیرامون صفحه بازی حرکت نموده و تا جاییکه می توانید املاک و دارایی هایی از قبیل خیابان، ایستگاه راه آهن و ساختمان خدمات عمومی را خریداری نمایید. هر اندازه دارایی شما بیشتر باشد، سود بهتر و بیشتری نیز دریافت خواهید نمود.

هنگامی که پول بانک به اتمام برسد، بازیکنی که مجموع بیشترین سرمایه ملکی و نقدی را داشته باشد، برنده بازی خواهد بود.

کدامیک از بازیکن ها بازی را شروع خواهد کرد؟
بازیکنی که بیشترین عدد مجموع آورده باشد چه با تاس چه گردونه، بازی را آغاز خواهد نمود.

هنگام فرا رسیدن نوبت بازی شما، مراحل زیر را انجام دهید:
1- مهره خود را روی صفحه بازی معادل جمع عدد دو تاس و یا گردونه اعداد حرکت دهید.
2- مهره شما بر روی کدام محل از صفحه بازی قرار دارد؟ برای اطلاعات بیشتر به بخش فضاهای مختلف صفحه بازی مراجعه نمایید.
3- درصورتی که بعد از انداختن تاس ها جفت بیاورید، می توانید مجددا تاس بیاندازید و یک دور دیگر بازی کنید و همچنین در صورتی که در گردونه اعداد عدد 6 و یا ۱۲ بیاورید می توانید یک دور دیگر بازی کنید.    اما مراقب باشید. اگر در یک نوبت بازی سه مرتبه پشت سرهم تاس های جفت بیاورید و یا با گردونه اعداد عدد 6 و یا ۱۲ آن زمان مستقیم به زندان برويد. Go To Jail!
4- هنگامیکه نوبت بازی شما به اتمام می رسد، بازیکنی که در سمت چپ شما قرار دارد، بازی را ادامه خواهد داد.

شروع بازی مونوپولی فکری

تمام مطالبی که برای آغاز بازی لازم بود، توضیح داده شد، میتوانید بازی را شروع نمایید. فقط مراقب فضاهایی باشید که بر روی آنها قرار خواهید گرفت.

 

فضاهای گوناگون صفحه بازی

خیابان ها

خیابان هایی که مالکی ندارند

اگر به خیابانی برسید که مالکی ندارد، می توانید آن را خریداری نموده و یا به مزایده بگذاريد.

آیا می خواهید آن خیابان را خریداری نمایید؟

معادل مبلغی که در آن خانه از صفحه بازی نوشته شده است را پرداخت نموده و سند مالكيت آن را دریافت می نمایید. اما اگر تمایلی به خرید آن خیابان نداشته باشید، بانکدار باید آن خیابان را به مزایده بگذارد. قیمت پیشنهادی از ۱۰ $ شروع می شود و تمامی بازیکن ها می توانند قیمت های پیشنهادی خود را ارائه دهند. در صورتیکه تمایلی به خرید و مزایده نداشتید میتوانید به راهتان ادامه دهید.

خیابان هایی که متعلق به یکی از بازیکن ها می باشند

اگر به خیابانی برسید که قبلا توسط یکی از بازیکن ها خریداری شده باشد، باید معادل مبلغی که بر روی سند مالكيت آن خیابان درج شده است، به مالک آن خیابان اجاره بهای رهن (ورود غیرمجاز) پرداخت نمایید.
به عنوان مثال شما در خیابان نیویورک ورود غیرمجاز داشته اید. در این هنگام ، طبق کارت رهن سند خیابان نیویورک، شما $16 به مالک خیابان بعنوان رهن غير مجاز می بایست پرداخت کنید. اما چنانچه مالک خیابان نیویورک دارای سه مکان همرنگ باشد، شما باید ۳۲ $ بابت رهن غیرمجاز پرداخت کرده و به راه خود ادامه دهید .

مجموعه کارت های سند مالكيت خیابان هایی با رنگ يكسان، برای ساخت خانه جمع آوری نمایید.

تا زمانیکه صاحب مجموعه کارت های سند مالكيت خیابان ها با رنگ یکسان نباشید، نمی توانید در آن خیابان ها خانه ای بسازید.

همچنين به ازای خريد هر خانه در آن خیابان ها، اجاره بها به میزان بیشتری افزایش خواهد یافت.
در طول بازی می توانید خانه های خریداری شده خود را به ساختمان هتل ارتقا دهید. برای اطلاعات بیشتر بخش ساختمانها را مطالعه نمایید.

ایستگاه های راه آهن

اگر به ایستگاه راه آهنی برسید که مالکی ندارد، می توانید آن را خریداری کنید
آیا می خواهید آن ایستگاه راه آهن را خریداری نمایید؟
معادل مبلغی که در آن خانه از صفحه بازی نوشته شده را پرداخت نموده، سند مالكيت آن را دریافت می نمایید. بعنوان مثال، ایستگاه راه آهن« بی اند او» 200 $ ارزش دارد. شما با پرداخت $200 به بانک ، مالک آن ایستگاه شده و کارت سند آن را دریافت خواهید کرد.

 نحوه دریافت سود از ایستگاه راه آهن

همانند دریافت سود از خانه های دیگر، وقتی که شما یک دور کامل در صفحه بازی زدید، چنانچه مهره شما در ایستگاه قرار بگیرد، می توانید سود دریافت نمایید. البته هر چه ایستگاه های راه آهن شما بیشتر باشد، سود بیشتری دریافت می کنید. بعنوان مثال اگر شما دارای دو ایستگاه راه آهن باشید و مهره شما در یکی از 2 ایستگاه قرار بگیرد، شما $50 سود دریافت می کنید. و اگر 3 ایستگاه داشته باشید، 100 $ سود خواهید برد. اما چنانچه شما فقط یک ایستگاه داشته باشید، فقط $25 دریافت می کنید.

ورود غیر مجاز به ایستگاه

اگر بازیکنی وارد ایستگاه راه آهنی شود که دارای مالک است، باید به ازای هر ایستگاه $25 جریمه ورود غیر مجاز به مالک آن بدهد. بعنوان مثال فرض کنید شما دارای ۲ ایستگاه هستید و مهره حریفتان وارد یکی از آن ایستگاه ها شده است. او موظف است $50  به شما پرداخت نماید.

خدمات عمومی

خدمات عمومی که مالکی ندارند
‏اگر به محل خدمات عمومی برسید که مالکی ندارد ‏می توانید آن را خریداری نموده و یا به مزایده بگذارید.‎
آیا می خواهید آن محل خدمات عمومی را خریداری نمایید؟
‏معادل مبلغی که در آن قسمت از صفحه بازی نوشته شده است را پرداخت نموده و سند مالکیت آن محل خدمات‎ ‏عمومی را دریافت می نمایید‎.
اما اگر تمایلی به خرید آن محل خدمات عمومی را نداشته باشید، بانکدار می تواند آن محل را به مزایده بگذارد.‎
‏قیمت پیشنهادی از 10 $ شروع می شود و تمامی بازیکن ها می توانند قیمت های پیش نهادی خود را ارائه دهند‎ .
محل خدمات عمومی ای که متعلق به یکی از بازیکن ها می باشند
‏اگر به محل خدمات عمومی ای برسید که قبلا توسط یکی از بازیکن ها خریداری شده باشد، باید به مالک آن‎
‏اجاره بها پرداخت نمایید.‎
‏با انداختن مجدد تاس در این نوبت بازی، میزان اجاره بها تعیین می شود. اگر مالک دارای یک محل خدمات‎
‏برابر عددی است که تاس نشان داده و اگر دارای دو محل خدمات عمومی باشد،‎ اجاره بهای آن‎ 4 برابر عددی است که تاس نشان داده و اگر دارای دو محل خدمات عمومی باشد، ‏اجاره بهای آن 10 برابر عدد تاس می باشد.. بعنوان مثال شما تاس 3 آورده اید و مالک یک محل خدمات عمومی‎ ‏دارد. شما باید 12$ به آن مالک اجاره بها بپردازید.‎

فضاهای عملیاتی

شروع حرکت GO 

اگر مهره شما در طول بازی به این خانه برسد و یا از روی آن عبور کند، می توانید 200 $ از بانک دریافت نمایید.

کارت های شانس و کارتهای خزانه عمومی   

از روی دسته کارت های شانس یا کارت های خزانه عمومی براساس موقعیت مهره شما بر روی صفحه بازی، بالاترین کارت را برداشته و بلافاصله عملیات ثبت شده بر روی آن را انجام دهید. سپس آن کارت را در زیر همان دسته از کارت ها قرار دهید. |

مالیات بر درآمد و مالیات فوق العاده  

هنگامی که مهره شما بر روی خانه های مالیات صفحه بازی قرار بگیرد، باید معادل مبلغی که در خانه های مرتبط با مالیات نوشته شده است را به بانک بپردازید.

پارکینگ مجاني Free Parking 

خیالتان راحت باشد! یک پارکینگ مجانی دارید و هیچ اتفاقی رخ نداده است.

ملاقات در زندان Just Visiting 

نگران نباشید. اگر به این خانه برسید، فقط کافی است که مهره خود را بر روی قسمت ملاقات در زندان بگذارید.

رفتن به زندان Go To Jail 

در این وضعیت باید بلافاصله مهره خود را بر روی بخش رفتن به زندان قرار دهيد!
با وجود اینکه شما در زندان به سر می برید، در طول این مدت می توانید به جمع آوری اجاره، شرکت در مزایده، خرید خانه و هتل، گرفتن وام بانکی و تجارت خودتان بپردازید.

چگونه می توانید از زندان آزاد شويد؟ شما 3 گزینه دارید:

1- می توانید در نوبت بازی بعدی خودتان $50 به بانک بپردازید و به حالت عادی بازی کنید.
2- اگر در ابتدای نوبت بازی بعدی، کارت آزادی از زندان Get Out of Jail Free را داشته باشید، از آن استفاده نموده و در غیر اینصورت میتوانید این کارت را از سایر بازیکن ها خریداری نمایید. البته حداكثر تا ۵۰ $ ، سپس کارت را در زیر دسته کارت ها قرار داده و بازی را ادامه دهید.
3- اگر در نوبت بازی بعدی خود با انداختن تاس ها عددهای یکسان و یا به اصطلاح جفت بیاورید و یا با گردونه عدد 6 یا 12 بیاورید شما از زندان آزاد خواهید شد ! سپس به تعداد مجموع عدد آورده بر روی صفحه بازی به حرکت مهره خود ادامه می دهید. شما 3 مرتبه فرصت خواهید داشت تاس های جفت بیاورید و یا با گردونه عدد 6 یا 12 بیاورید. اگر در حاليكه هنوز در زندان به سر می برید، مرتبه سوم نیز اعداد مذكور را نیاورید، 50 $ به بانک پرداخت نموده، به بازی ادامه می دهید.

ساختمان ها

ساختن خانه ها 

به محض اینکه بتوانید مجموعه 3 کارت سند مالكيت خیابان هایی با رنگ یکسان را به دست آورید، می توانید شروع به خرید خانه و جمع آوری سود اجاره بها از بانک نمایید .
البته برای خرید خانه لازم نیست که منتظر نوبت خودتان بمانید.
مبلغی که بر روی سند مالكيت نوشته شده است را به بانک پرداخت نموده و یک مهره خانه سبز رنگ را در آن خیابان قرار می دهید.
ساخت و ساز خانه ها را باید به صورت يكنواخت و به تعداد مساوی در خیابان های یک مجموعه با رنگ يكسان انجام دهید. قبل از ساختن خانه دوم بر روی یکی از خیابان ها، حتما باید در هر یک از خیابان های آن مجموعه خود، یک خانه ساخته باشید. درهرخیابان فقط 4 خانه می توانید داشته باشید.

بعنوان مثال، شما صاحب ۳ خانه همرنگ آتلانتیک ، باغ ماروین و خیابان ونتنور شده اید. حال شما می خواهید اولین خانه تان را در خيابان آتلانتیک بنا کنید. رهن یک خانه در خیابان آتلانتیک 110$ می باشد. پس شما با پرداخت 110$ به بانکدار ، می توانید یک خانه در خیابان آتلانتیک قرار دهید. حال خانه بعدی باغ ماروین است. شما با پرداخت 120$ اولین خانه را در این باغ بنا می کند. نوبت به خیابان ونتنور می رسد. رهن یک خانه در خیابان ونتنور نیز 110$ است. حال که توانسته اید در هر ۳ خيابان همرنگ مورد نظرتان یک خانه زده اید، می توانید با توجه به دارایی خود و سودی که از بانک بابت اجاره بها می گیرید، اقدام به تأسیس خانه های بعدی نمایید . حال شما قصد زدن خانه دوم را در خیابان آتلانتیک دارید. رهن ۲ خانه در این خیابان 330$ است. شما برای 1 خانه 140$ پرداخت کرده بودید. حال برای خانه دوم می بایست 220$  بپردازید که مجموعا 330$ می شود. به همین صورت ادامه می دهید تا ۴ خانه خود را در خیابان های مختلف خریداری کنید و سپس می توانید جهت ساخت هتل اقدام کنید.

نحوه گرفتن سود اجاره بها از بانک

هنگامیکه صاحبِ خانه ای در خیابان خود شدید، می توانید از بانک سود اجاره بهای آن را دریافت کنید. بدین صورت که وقتی شما یک دور در صفحه بازی زدید، چنانچه در خیابان های خود قرار می گیرید ( چه با تاس یا گردونه اعداد) و یا با کمک کارتهای خزانه یا شانس، شما می توانید به نسبت تعداد خانه های موجود در خیابان خود، سود اجاره بهای آن را از بانک بگیرید. بعنوان مثال فرض کنیم شما صاحب خیابان بالتيک باشيد. سود اجاره بهای هر خانه در خيابان بالتیک $50 می باشد. چنانچه شما یک خانه در خیابان بالتيک داشته باشید ، مجازيد $50 از بانک بعنوان اجاره بها، دریافت کنید. حال اگر شما 3 خانه در خیابان بالتیک می داشتید این اجاره بها 3 برابر و معادل $150 خواهد بود.
شما از طریق جمع آوری سود اجاره بها و دریافت ورود رهن غیرمجاز از بازیکنان دیگر به سرمایه خود می افزائيد و بدین ترتیب به ساخت خانه های بیشتر در خیابان های خود می کنید که باز هم سود و سرمایه بیشتری را جهت ساخت خانه در خیابان های دیگر و هتل نصيبتان می کند.

ساختن هتل ها 

هنگامی که شما صاحب 4 خانه در یک خیابان باشید، می توانید با پرداخت مبلغ اضافی، آن خانه ها را با یک هتل معاوضه نمایید.
معادل قیمت هتل که در کارت سند مالكيت مشخص شده است را به بانک پرداخت نموده، 4 خانه موجود در آن خیابان را به بانک بازگردانده و یک مهره هتل قرمز رنگ را در آن خیابان جایگزین می نمایید.
بعنوان مثال شما در خیابان پنسیلوانیا دارای 4 خانه هستید و برای این 4  خانه $1200 پرداخت کرده اید. حال رهن هتل در این خیابان $1400 است. شما با پرداخت 4 خانه خود و $200 ( مجموعا $1400)به بانکدار ، صاحب هتل شده و می توانید مهره قرمز هتل را جایگزین 4 خانه سبز خانه های خود نمایید.

نحوه دریافت سود هتل

سود هتل نیز دقیقا همانند دریافت سود خانه های خیابان می باشد با این تفاوت که چنانچه شما‎
‏وارد خیابانی شدید که در آن هتلی تاسیس کرده اید سود آن را به نسبت سود 4 خانه بعلاوه سود خود هتل دریافت می کنید، بعنوان مثال در خیابان کنتاکی سود هر خانه 150$  است. وقتی هتلی‎
در این خیابان زدید سود شما برابر با 750 $ است؛ یعنی سود 4 خانه 150$ و سود خود هتل.‎

‏آیا ساختمان به تعداد کافی وجود ندارد؟‎
‏در صورتیکه همزمان چند نفر از بازیکن ها تقاضای خرید آخرین خانه و یا آخرین هتل را داشته باشند، بانکدار‎
‏باید آن ملک را به مزایده بگذارد. مبلغ پیشنهادی از $10 شروع خواهد شد.‎
‏هیچ ساختمانی باقی نمانده است؟‎
‏در اینصورت تا زمانیکه یکی از بازیکن ها تصمیم به فروش ساختمان های خود را نگیرد، شما نمی توانید ملکی را‎ ‏خریداری نمایید و باید منتظر باشید.‎

معاملات و داد و ستد ها

‏خرید فروش و یا معاوضه املاک و دارایی ها با سایر بازیکن ها را در هر زمان از بازی می توانید انجام دهید.‎
‏قبل از اینکه خیابانی را به فروش رسانده و یا داد و ستدی با آن انجام دهید، ابتدا باید تمامی ساختمان های‎
‏موجود در آن مجموعه خیابان ها با رنگ یکسان، به بانک فروخته شوند.‎
‏دارایی های هر بازیکن در ازای پول نقد، دارایی های دیگر و یا کارت آزادی از زندان قابل معاوضه می باشند.مبلغ‎
‏معامله نیز توسط بازیکنانی که معامله بین آنها انجام می شود، تعیین خواهد شد.‎
‏دارایی هایی که در رهن بانک می باشند نیز بر اساس قیمت توافق شده بین طرفین معامله می شوند.‎
‏مالک جدید دارایی هایی که در رهن بانک هستند، باید بلافاصله وام را با بانک تسویه نموده و دارایی مذکور را از‎ رهن بانک بیرون بیاورد و یا وام را حفظ نموده و 10 درصد از کل مبلغ وام را به بانک سود بپردازد.
عدم امکان بازپرداخت بدهی ها
1- سعی کنید مقدار پول نقد خود را افزایش دهید.
اگر نمی توانید بدهی های خود را پرداخت نمایید، سعی کنید با فروختن ساختمان ها و یا در رهن گذاشتن
دارایی های خود، میزان پول نقدی که در اختیار دارید را افزایش دهید.

فروش ساختمان ها

می توانید هتل ها را نصف قیمت به بانک فروخته و بلافاصله هر هتل را با 4 خانه معاوضه نمایید. خانه ها را نیز
می توانید نصف قیمت به بانک بفروشید. خانه ها باید به صورت یکنواخت و به تعداد مساوی از خیابان های هر
مجموعه با رنگ یکسان فروخته شوند. یعنی همزمان باید از همه خیابان های آن مجموعه که خانه ای موجود
دارند، یک خانه فروخته شود، برای مثال نباید ۳ خانه از یک خیابان به فروش برسد در حالیکه در خیابان دیگری از آن مجموعه هنوز 2 خانه باقی مانده باشد!
به عنوان مثال، شما مالک هتل در خیابان پنسیلوانیا هستید که برای شما $1400  تمام شده است. چنانچه شما قصد فروش آن را داشته باشید؛ بانک مهره هتل را از شما گرفته و $700 به شما می دهد به همراه ۴خانه۰ حال می خواهید یکی از خانه های خیابان پنسیلوانیا را بفروشید. بانک آن خانه را از شما $150 که معادل رهن با یک خانه در آن خیابان است را ‎خریداری می کند و با گرفتن یک مهره خانه $150 به شما می دهد، به عبارتی هر یک خانه ای ‏را که شما بخواهید بفروشید؛ مبلغ رهن یک خانه اول را بانک به شما می پردازد.

گرفتن وام

برای گرفتن وام بابت دارایی که در رهن بانک گذاشته شده، کارت سند مالكيت آن دارایی را به پشت برگردانده و معادل مبلغ وامی که در پشت کارت درج شده است را می توانید تا 5 برابر مبلغ ارزش رهن دریافت کنید. البته باید توجه داشته باشید که هر چقدر وام بیشتری دریافت کنید، سود بیشتری نیز به بانک پرداخت خواهید کرد. به عوان مثال شما می خواهید از روی کارت سند خیابان نیویورک وام بگیرید؛ در کارت سند خیابان نیویورک ارزش رهن $100 می باشد و بازپرداخت آن  $110است. حال شما می توانید از مبلغ یک برابر تا 5 برابر ( یعنی  $100تا $500) به تشخيص خودتان و میزان نیازتان به نقدینگی ، وام از بانک بگیرید.

 نحوه پرداخت سود بانکی

تا مادامی که پول بانک دست شماست، موظف به پرداخت سود آن هستید. یعنی زمانی که مهره تان در ملکی قرار گرفت که قبلا از آن وام گرفته اید، می بایست معادل ده درصد مبلغ وام به بانک سود بدهید. مثلا شما از روی کارت سند خیابان نیویورک 300$ وام گرفته اید و حالا مهره تان در این خیابان قرار گرفت. شما باید 30$ ( ده درصد وام 300$ ) به بانک سود بانکی این وام را بپردازید. این روند تا هنگامیکه وام بانک در دست شماست ادامه خواهد داشت. پس بهتر است ترجیحا از خیابان هایی که مالک خانه و يا هتل هستید، وام بگیرید تا وقتی که مهره شما در آن قرار گرفت، هم سود آن خانه یا هتل را دریافت کنید و هم سود بانک را بدهید. این ترفند باعث می شود اصل نقدینگی خود را حفظ نموده و ورشکست نشوید.

 بازپرداخت وام

چنانچه میزان نقدینگی تان دارای ایمنی لازم است و خطر ورشكستی شما را تهدید نمی کند، می توانید وام را به بانک با 10 درصد سود پس بدهید. بعنوان مثال، همانطور که گفتیم شما از خیابان نیویورک 300$ وام گرفته اید و حالا دیگر نیازی به وام ندارید و نمی خواهید بیش از این به بانک سود بدهید. در این حالت هر لحظه و هر جایی از بازی که باشید می توانید وام تان را با ده درصد سودش 330)$) به بانک پرداخت کرده و تسویه نمایید.
تذکر: تا هنگامیکه کارت سند خیابانی در رهن بانک باشد، آن كارت سند جزو دارایی های شما بعنوان مجموع سرمایه های ملکی جهت برنده شدن شما نخواهد بود.

نحوه بازی با گردونه اعداد و حروف     

شما می توانید در بازی از دو روش برای حرکت مهره های خود استفاده کنید:
1-تاس
دو عدد تاس سفیدرنگ در کنار صفحه بازی قرار دارد و با انداختن تاس و آوردن اعداد موردنظر شروع به حرکت
می کنید.
2- گردونه اعداد و حروف
با استفاده از گردونه اعداد و چرخاندن آن و آوردن عدد مورد نظر از 1 تا 12 ‎  ‏
‏برروی نشانه بزرگ شروع به حرکت می کنید.
تذکر: شما در حین بازی می توانید برای حرکت دادن مهره خود هرجا که تمایل داشتید از تاس و یا گردونه اعداد به انتخاب خودتان استفاده کنید.

نشانه گر کوچک و حروف گردونه در بازی

شما می توانید با استفاده از گردونه حروف در بازی املاک مورد نظر خود را به نصف قیمت خریداری کرده و
بدون شک این حرکت در پیشرفت شما در بازی نقش موثری خواهد داشت. البته استفاده از آن مستلزم داشتن
شرایط لازم خودش است که به آن می پردازیم:
همان طور که در صفحه بازی می بینید هر خیابان و ایستگاه راه آهن دارای پلاک حروفی می باشد. بعنوان مشال
پلاک خیابان B در صفحه بازی متعلق به خیابان نیویورک است. شما گردونه را چرخانده و هر حروفی که در
جلوی نشانگر کوچک ایستاد به صفحه بازی نگاه کرده تا ببینید آن حروف پلاک کدام خیابان است. چنانچه آن
خیابان مالکی نداشته باشد شما می توانید درصورت تمایل اقدام به خرید آن خیابان نمایید و نصف قیمت آن
خیابان را بپردازید. اما چنانچه آن خیابان دارای مالک بود و یا شما تمایل به خرید آن خیابان نداشتید می توانید
یک بار دیگر مجددا از گردونه حروف استفاده نمایید و در صورتی که باز تمایل به خرید خیابان مورد نظر جدید نداشته و یا آن خیابان مالکی داشت به راه خود ادامه می دهید.

شرایط استفاده از گردونه حروف

۱. هنگامی که شما در بازی با تاس عدد جفت بیاورید، مثلا هر دو تاس شما عدد 2  بیاورد شما بجای حرکت مهره از گردونه حروف استفاده و خیابان انتخاب می کنید
۲. هنگامی که شما با گردونه اعداد عدد 6 یا 12 بیاورید بجای حركت مهره از گردونه حروف استفاده و خیابان انتخاب می کنید
٣. هنگامی که شما در طول بازی به خانه Go برسید و یا از روی آن عبور کنید می توانید بجای دریافت 200 $ از گردونه حروف استفاده کنید
4. هنگامی که دستور استفاده از آن در کارت خزانه و یا شانس داده شده باشد

نکته های مهم

– چنانچه به پول های کوچکتر نیاز داشتید، می توانید پول درشت خود را به بانک داده و معادل آن پول خُرد دریافت کنید.
– بانکدار نیز می تواند پول های خرد را از بازیکنان گرفته و پول درشت بدهد.
-هیچگاه به سایر بازیکنان پول قرض ندهید و برای دریافت اجاره بها از بانک و ورود غیر مجاز توافق نکنید.
– هرگز پول های بانک را در وسط صفحه بازی نگذارید.
– اگر بر روی خانه پارکینگ مجانی قرار گرفتید، جایزه ای دریافت نخواهید کرد.

انواع بازی فکری مونوپولی فکرآوران

 

                              

مونوپولی بزرگ فکرآوران                                    مونوپولی کیفی فکرآوران

وبگردی

لینک های مفید

Instagram Logo Small TabanToys.com
Telegram Logo Small TabanToys.com
Logo Rubika App TabanToys.com
Phone Logo Small TabanToys.com
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

محصولات
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
نحوه محاسبه قیمت

پس از ثبت سفارش اول، براساس نوع تسویه و حجم خرید، درصد تخفیف ثابت بر روی تمام کالاها دریافت خواهید کرد که این درصد طی تماس تلفنی توسط کارشناسان ما ارزیابی خواهد شد.

حجم خرید

نوع تسویه

سطح قیمت

جینی

چکی

قیمت پایه

جینی

نقدی

سطح 1

کارتنی

چکی

سطح 1

کارتنی

نقدی

سطح 2

خاوری

چکی

سطح 2