چرا به مرور سرعت ماشین اسباب بازی کم می شود + راهکار افزایش سرعت ماشین کنترلی

فهرست چرا به مرور سرعت ماشین اسباب بازی کم می شود + راهکار افزایش سرعت ماشین کنترلی

چرا به مرور سرعت ماشین اسباب بازی کم میشود

در سنین پایین کودکان و مخصوصا پسرها علاقه زیادی به بازی با ماشین های اسباب بازی دارند، حرکت یکی وسیله برایشان جالب است مخصوصا زمانی که نمونه های بزرگتر آن را در خارج از خانه می بینند. ماشین های اسباب بازی گوناگونی از لحاظ ساخت و رنگ موجود هستند. معمولا از رنگ های شاد برای ساخت آنها استفاده میشود. ماشین پلیس اسباب بازی از جمله ماشین های اسباب بازی معروف است که در بین کودکان از محبوبیت خاصی نیز برخوردار است زیرا ویژگی های این ماشین در واقعیت از جمله تولید صدای آژیر و چراغ گردان باعث شده علاقه کودکان به آنها بیشتر شود، کودکان حداقل یکبار هم که شده دوست دارند از این ماشین اسباب بازی اش را داشته باشند، شما هم اکنون با مراجعه به وب سایت تابان تویز میتوانید این اسباب بازی را سفارش دهید، در این وب سایت اسباب بازی های ماشین پلیس در مدل های مختلف و متنوع طبق سلیقه فرزندتان موجود است.
به جز ماشین های پلیس اسباب بازی ماشین های اسباب بازی دیگری نیز ساخته شده اند که از طرح های زیبا و کلاسیکی برخوردار هستند. آن ماشین ها را فرزندتان در کاتون ها ممکن است مشاهده کرده باشد یا آنها را در خیابان دیده و مجذوب رنگ و شکل آنها شده باشد. برای مثال شورلت کلاسیک در کارتون ماشین ها. بازی با ماشین های اسباب بازی مختلف برای رشد و شادابی بهتر کودک بسیار مهم است، برای سفارش این دسته از ماشین ها لطفا به وب سایت تابان تویز مراجعه کرده و نوع رنگ ماشین اسباب بازی مورد نظر خود را انتخاب کنید.


انواع ماشین های اسباب بازی:

ماشین های اسباب بازی از روش های مختلفی برای حرکت استفاده میکنند. ساده ترین آنها فقط با نیرویی که شما منتقل میکنید حرکت میکند یعنی ماشین را به هر جهتی که هل دهید در همان جهت شرو به حرکت میکند و ساختار پیچیده ای نیز ندارند اگر درون آنها را بتوانید نگاه کنید فقط از چهار چرخ تشکیل شده است. کمی پیشرفته تر موتور قدرتی در آنها بکار رفته که باعث تقویت انگشتان دست فرزندتان میشود. موتور قدرتی یعنی هنگامی که شما ماشین اسباب بازی را به عقب میکشید، اسباب بازی به طرف جلو حرکت میکند درواقع نیروی کشیده شدن به سمت عقب را در خود ذخیره و هنگام رها سازی ماشین توسط شما نیرو نیز آزاد میشود و ماشین در خلاف جهت کشیده شده شروع به حرکت میکند. اینگونه ماشین ها فقط با حرکت به سمت عقب سپس رها سازی به جلو حرکت میکنند و شما نمی توانید با هل دادن آن به سمت جلو و سپس رها سازی آن را به حرکت به سمت عقب وا دارید. این اسباب بازی همانطور که گفته شد به تقویت انگشتان دست فرزندتان کمک و مهارت حل مسئله ی او را نیز تقویت میکند. دیگر مدل این اسباب بازی ماشین های کنترلی است. ماشین های کنترلی با نیروی محرکه الکتریکی کار میکنند و نیاز به باتری دارد. کنترل حرکت در دست فرزندتان است، آن به جهت های عقب و جلو میتواند حرکت دهد. ساختار این ماشین از دیگر ماشین های معرفی شده پیچیده تر است ولی کودک میتواند روشکار آن را به راحتی درک نماید. این اسباب بازی هیجان انگیز میتواند او را برای مدت طولانی در روز سرگرم نمایید و علاوه بر سرگرم شدن به افزایش مهارت های او نیز کمک میکند. شما این سه مدل معرفی شده از ماشین ها را میتوانید به راحتی از فروشگاه اینترنتی تابان تویز خریداری کرده، هر سه مدل معرفی شده در این فروشگاه موجود هستند و شما براساس تمایل و نیاز فرزندتان میتوانید هر تعداد و هر مدل آن را خریداری نمایید. رنگ های مختلف و شاد این اسباب بازی ها متناسب با هر سلیقه ای است.

با خرید حداقل 3 میلیون تومان از مزایای خرید با قیمت عمده بهره مند شوید.


با گذر زمان ممکن است از سرعت این اسباب بازی ها کاسته شود که میتواند ناشی از دلایل مختلف باشد. اگر چرخ های آن اسیب ببینند سرکت حرکت ماشین را کم میکنند مخصوصا اگر ماشین با موتور قدرتی کار کند. چرخ دنده های این موتور هرچقدر هم که از جنس های با کیفیت ساخته شده باشند به مرور زمان و با فعالیت زیاد فرسوده میشوند در ساخت این چرخ دنده ها از فلزات هم نمیشود استفاده کرد زیرا هم قیمت آن خیلی زیاد میشود و هم به حجم انبوهی از فلز نیاز است، علاوه براین اسباب بازی را سنگین میکند. بهترین راهکار فشار نیاوردن زیاد به دنده های این چرخ دنده ها است. به فرزندان خود بیاموزید وقتی اشین را به عقب میکشند آن را زیاد نگه ندارند یا خیلی عقب نکشند تا فشار بیش از حد به دنده ها وارد نشود. این ماشین ها بر روی سطوح صاف و بدون مژه مانند سرامیک خیلی بهتر عمل میکنند، تا حد ممکن برای جلوگیری از ایجاد فشار بیش از حد بر روی دنده ها ماشین را بر روی فرش به حرکت در نیاورید. سرعت این ماشین ها بر روی فرش به مراتب کمتر از سرعت آنها بر روی سطوح صاف است.
در ماشین های کنترلی کم شدن نیروی باتری در اثر کارکرد زیاد آن رخ میدهد. اگر ازاین اسباب بازی به مدت زیاد در طول روز استفاده شود باتری آن زودتر خالی میشود در این لحظه شما فکر میکنید مشکلی برای ماشین پیش آمده یا کیفیت ساخت ماشین پایین است ولی اینطور نیست باتری آن را عوض کنید کاملا درست خواهد شد. گاهی اوقات باتری جدید را گذاشته اید ولی همچنان سرعتش نسبت به دفعه ی اول استفاده کمتر است، مشکل میتواند از چرخ های ماشین باشد چرخ ها را برسی کرده اگر کاملا درست بود جاهای دیگر را باید مورد برسی قرار داد. ازآنجایی که ماشین کنترلی به صورت بی سیم فرمان های جلو و عقب را در یافت میکند ممکن است، مشکل برای فرستنده یا گیرنده اتفاق افتاده باشد. کنترل ماشین اسباب بازی ممکن است در اثر ضربه هایی که به آن وارد شده ضعیف شده باشند یا کارکرد آن با باتری کم برای مدتی زیاد میتواند فعالیت کنترل را تضعیف کرده باشد. در گیرنده نیز آنتن آن ممکن است ازجا کنده شده باشد یا به نحوی آسیب دیده باشد. اگر کنترل سیم دار باشد این اشکال ممکن است در ناحیه ی سیم رخ داده باشد و قسمتی ازآن بریده یا به طور کامل قطع شده باشد. حتی ممکن است قطعی سیم در روپوش آن مشخص نباشد خمیدگی های زیاد در قسمت سیم موجوب پارگی درونی سیم میشود. سیم کنترل را تحت فشار قرار ندهید و آن را نکشید این سیم ها حساس هستند نه آنقدر که با آرام ترین تکان از هم بپاشند ولی بر اثر ضربه های پی در پی از هم گسیخته میشوند.
حرکت ماشین های کنترلی به وسیله ی نیروی دست باعث خرابی آن میشود این نیرو به چرخ دنده های آن وارد میشود و ممکن است بیش از حد تحمل آن باشد زیرا چرخ دنده ها متناسب با نیروی وارده به آنها توسط کنترل طراحی شده اند پس از کشیدن آنها با دست خود اجتناب منید و این مورد را به فرزندان خود نیز بیاموزید.
بعضی کودکان دوست دارند همانطور که سوار ماشین در دنیای واقعی میشوند و حرکت میکنند، بر این ماشین های کنترلی نیز سوار شوند و دیده شده که روی آن می نشینند. نشستن بر روی ماشین های اسباب بازی به شدت زیان بار است و ممکن است ماشین به طور کامل درهم بشکند، کاملا واضح است که ماشین های منترلی توان حرکت کودکان را ندارند زیرا نیرو محرکه آنها پایین است و برای چنین کارکردی طراحی نشده اند، پس این نکات را به فرزندان خود آموزش دهید.
حرکت کند ماشین های کنترلی ممکن است ناشی از موارد بالا نباشد،اگر حرکت ماشین در جهت سربالایی باشد قطعا سرعت آن را تحت تاثیر قرار داده و ما شاهد کاهش سرعت خواهیم بود بهتر است از سطح یکنواخت بدون سربالایی برای حرکت دادن استفاده کنید.
حرکت بر روی فرش به دلیل اصطحکاک بالا سرعت حرکت ماشین اسباب بازی را کاهش میدهد، بعضی برآمدگی های فرش باعث کاهش سرعت میشود یا حتی میتواند به طور کامل ماشین را متوقف کند. برای حرکت ماشین ها در حالت کلی از سطوح صاف و سر مانند سرامیک استفاده کنید که اصطحکاک کمی دارند و ماشین بر روی آن به راحتی حرکت میکند بنابراین شاهد کاهش سرعت نخواهیم بود.
در هنگام خرید این اسباب بازی ها باید به نکات گفته شده در ارتباط با هرکدام از آنها توجه کنید. برای داشتن اطلاعات کافی برای هر مورد اسباب بازی، به وبسایت تابان تویز مراجعه نمایید. در این فروشگاه اینترنتی شما میتوانید علاوه بر سفارش اسباب بازی مورد نظر خود از اطلاعاتی که برای شما به اشتراک گذاشته شده در مورد آن اسباب بازی نیز استفاده کنید.


راهکار افزایش سرعت ماشین اسباب بازی در حالت کلی

چرخ دنده ها

تعویض چرخ دنده ها شاید ارزانترین مورد برای بهبود سرعت ماشین اسباب بازی شما باشد. با تعویض قطعات چرخ دنده شما شاهد تغییرات سرعت و شتاب ماشین خواهید بود. برای چنین تغییراتی شما باید از ساختار و روش کارکرد هرکدام از چرخ دنده ها اطلاع داشته باشید و بدانید به چه منظوری از آنها در طراحی ماشین اسباب بازی استفاده شده است. در این اسباب بازی ها از چرخ دنده های بزرگ و کوچک استفاده شده است چه هرکدام نامی دارند و جنس متفاوتی ممکن است داشته باشند. چرخ دنده پنیون چرخ دنده فلزی است که بر روی موتور نصب میشود.اسپور چرخ دنده پلاستیکی، بزرگ و متصل و پنیون است.
برای افزایش سرعت چرخ دنده پنیون بزرگتری را جایگزین پنیون قبلی نمایید. چرخ دنده بزرگتر یعنی چرخ دنده ای که تعداد دنده های بیشتری را داراست. همچنان برای بهبود سرعت چرخ نده ی اسپور کوچک با تعداد دنده های کمتر را جایگزین اسپور قبلی نمایید. این تغییرات اگرچه سرعت را افزایش میدهد ولی از طرفی فشار بر روی موتور را نیز بیشتر میکند. این تغییر ساختار برای استفاده در مسیر مستقیم کاربرد دارد

تاثیر لاستیک بر سرعت

ماشین های اسباب بازی همانند ماشین های واقعی تاثیر لاستیک بر سرعت آنها احساس میشود. هرچه لاستیک ها یا کیفیت تر باشند و چسبندگی کمتری با سطح برقرار کنند سرعت افزایش میابد. چسبدگی زیاد باعث افزایش اصظحکاک میشود. لاستیک های باریک به حرکت سرع تر ماشین های اسباب بازی کمک میکند. برای خرید ماشین اسباب بازی پرسرعت شمامیتوانید به وب سایت تابان تویز مراجعه کرده و اسباب بازی مورد پسند خود را انتخاب نمایید.


وزن ماشین اسباب بازی

سنگین بودن ماشین های اسباب بازی باعث سرعت کم آنها میشود. تاحد امکان باید ماشین های اسباب بازی را سبک طراحی نمود تا علاوه بر سرعت بیشتر کودکان بتوانند آن را به همراه خود حمل نمایند. طراحی سبک آنها نباید موجب شود که استحکام لازم خود را از دست بدهند بنابراین باید از مواد با کیفیت عالی در ساخت آنها استفاده شود. برای خرید ماشین اسباب بازی شما میتوانید به فروشگاه اینترنتی تابان تویز مراجعه کرده و اسباب بازی مورد نطر خود را ثبت سفارش نمایید. خیاتان از کیفیت اسباب بازی ها کاملا راحت باشد. تابان تویز ارائه دهنده ی اسباب بازی های گوناگون با بهترین کیفیت از برترین برند های ایران است.

باتری مناسب

باتری مناسب در کارکرد بهتر ماشین اسباب بازی کنترلی بسیار موثر است باتری هایی که نیروی ذخیره ی کمی دارند نه تنها باعث کاهش سرعت میشنود بلکه ممکن است به دیگر سیستم های داخلی ماشین کنترلی آسیب بزنند. پس بعد از مشاهده کاهش سرعت ابتدا باتری ها را عوض کرده اگر مشکل برطرف نشد به دنبال ایرادات دیگر بگردید.

افزایش سرعت ماشین های ساده:

ماشین های ساده از پیچیدگی خاصی برخوردار نیستند، از چهار چرخ یک کفی و سقف تشکیل شده اند البته بعضی از این ماشین ها طراحی خاص و زیباری دارند مثلا جنس بدنه ی آنها بجای پلاستیک از فلز است که اسباب بازی را قدری سنگین تر میکند که باعث کمتر شدن سرعت آن میشود. سنگین تر شدن این اسباب بازی ها اگر به اندازه مناسب و برنامه ریزی شده باشد باعث تقویت عضلات دست فرزند شما میشود زیرا این مدل ماشین اسباب بازی تنها با حرکت دست حرکت میکند و فرزند شما باید آن را به حرکت در آورد. حرکت ماشین با دست میتواند برای یک کودک بسیار جالب باشد و مدت زمان زیادی آن را سرگرم کند و در کنار آن به رشد بهتر جسمی نیز منجر شود. حرکت این ماشین ها بر سطح فرش راحت تر است زیرا انرژی بیشتری لازم دارد که کودک آن را به حرکت در آورد که نوعی ورزش درست برای او محسوب میشود.
برای خرید این اسباب بازی به وب سایت تابان تویز مراجعه کرده و در بین طرح و رنگ های گوناگونی که دارد انتخاب خود را نهایی کنید.
افزایش سرعت ماشین های با موتور قدرتی:
طراحی این ماشین ها کمی جالب تر است و چرخ دنده ها و دیگر قطعات بکار رفته در آن انرژی را در خود ذخیره و سپس آزاد میکنند. کافی است ماشین را به عقب کشیده با رهاسازی آن به سمت جلو شرو به حرکت خواهد کرد. برخلاف ماشین ساده این مدل بر روی سطوحی مانند فرش ممکن است به خوبی عمل نکند.
این اسباب بازی نیز مانند ماشین ساده به تقویت عضلات دست و یادگیری بعضی مهارت ها از جمله حل مسئله کمک میکند.
برای سفارش این اسباب بازی به فروشگاه اینترنتی تابان تویز مراجعه کرده، به راحتی آن را خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

افزایش سرعت ماشین های کنترلی:

ماشین های کنترلی دستورات حرکتی خود را به وسیله ی سیم یا بدون سیم از طریق کنترل دریافت میکنند. ایراد در هر نقطه از ارسال، جریان و دریافت باعث مشکل میشود. اگر با سیم کار میکند ممکن است پارگی کوچکی نیرو را به خوبی منتقل نکند یا نیروی باتری به اخر رسیده باشد یا چرخ دنده ها دچار مشکل شده باشند. اگر ماشین کنترلی با ارتباط بی سیم کار میکند دور شدن کنترل از ماشین میتواند دلیلی بر کند شدن حرکت باشد. اسباب بازی منترلی چه با سیم و چه در حالت بی سیم باعث فعالیت حرکتی کودک میشود که بسیار مهم و ارزشمند است. برای خرید این اسباب بازی شما میتوانید به وب سایت تابان تویز مراجعه کرده و آن را ثبت سفارش نمایید تا علاوه بر سرگرم کردن فرزندتان باعث فعالیت جسمی و به دنبال آن رشد بهتر او شوید.


سرعت در ماشین های دستی:

آن دسته از ماشین هایی هستند که بدون نیاز به برق و باتری، بدون موتور قدرتی و بدون فعالیتی از سوی فرزندتان حرکت میکند. حرکت این ماشین ها به وسیله ی نیرویی از طرف شماست و بیشتر بیرون از منزل کاربرد دارد وقتی که دیگر کالسکه مناسب فرزندتان نیست. سرعت این ماشین های به نیرویی که شما منتقل میکنید بستگی دارد هر چه نیرو بیشتر و سطح صاف تر باشد سرعت بیشتر خواهد بود.
برای سفارش این اسباب بازی باکیفیت و مستحکم، در طرح و رنگ مختلف به وب سایت تابان تویز مراجعه کرده و آن را به راحتی خریداری نمایید و درب منزل تحویل بگیرید.
فروشگاه اینترنتی تابان تویز ارائه دهنده اسباب بازی های باکیفیت ایرانی است و در این راستا سابقه و تجربه ی زیادی دارد. با خرید اسباب بازی های مورد نیاز خود از برند و کالای ایرانی حمایت کنید. ارسال اسباب بازی ها به تمام نقاط کشور انجام میگیرد. همه ی کالا ها دارای ضمانت است و در صورت مشاهده مشکل شما میتوانید به راحتی با شرکت تماس حاصل فرمایید و آنها نیز پاسخگوی شکایات و پیشنهادات شما هستند.

وبگردی

لینک های مفید

Instagram Logo Small TabanToys.com
Telegram Logo Small TabanToys.com
Logo Rubika App TabanToys.com
Phone Logo Small TabanToys.com
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

محصولات
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
نحوه محاسبه قیمت

پس از ثبت سفارش اول، براساس نوع تسویه و حجم خرید، درصد تخفیف ثابت بر روی تمام کالاها دریافت خواهید کرد که این درصد طی تماس تلفنی توسط کارشناسان ما ارزیابی خواهد شد.

حجم خرید

نوع تسویه

سطح قیمت

جینی

چکی

قیمت پایه

جینی

نقدی

سطح 1

کارتنی

چکی

سطح 1

کارتنی

نقدی

سطح 2

خاوری

چکی

سطح 2