ده تا از پشت پرده های انیمیشن های معروف

فهرست ده تا از پشت پرده های انیمیشن های معروف

ده تا از پشت پرده های انیمیشن های معروف

حتما شما هم کودک یا کودکانی در خانه دارید که بی صبرانه منتظر شروع شدن کارتون و انیمیشن مورد علاقه خود هستند. حتی شما هم اگر دفتر خاطرات دوران کودکی خودتان را ورق بزنید حس خوب تماشای این کارتون ها را به یاد می آورید. از حدود صد سال گذشته انیمیشن و پویا نمایی ایجاد شد و رده های سنی مختلفی دوران کودکی خود را با خاطرات شیرین این کارتون ها گذراندند.
در حال حاضر انیمیشن ها از جایگاهی ویژه برخوردارند و بخش عمده ای از سرگرمی کودکان را به خود اختصاص می دهند. کودکان با تماشای این انیمیشن ها خود را در نقش قهرمان داستان می بینند و از آن الگو می گیرند. نمیتوان کودکی را تصور کرد که کارتون دیدن را دوست ندارد، از طرفی آثار منفی و مثبتی که انیمیشن ها بر روی کودکان می گذارند بی شمارند و این موضوع قابل انکار نیست. انیمیشن ها تاثیرات خوب و مفید زیادی بر روی روان کودکان می گذارند و این قابل انکار نیست و خیلی هم خوشحال کننده است، اما برخی انیمیشن ها تاثیرات مخربی دارند که قابل جبران نخواهد بود.
در این مقاله به طور کامل ده تا از پشت پرده های انیمیشن های معروف را بیان می کنیم به طوری که از هر مقاله دیگری بی نیاز باشید. اگر می خواهید با پشت پرده انیمیشن های معروف که همه ما آن ها را تماشا کرده ایم و کودکان تمایل زیادی به تماشای آنها نشان می دهند، آشنا شوید حتما این مقاله را دنبال کنید.

انیمیشن باب اسفنجی

این روزها کمتر کسی پیدا میشود که باب اسفنجی را نشناسد. حتی اگر این کارتون را ندیده باشید قطعا اسم باب اسفنجی را شنیده اید. حتما در بازار لباس، لوازم تحریر و کیف هایی را که دیده اید که تصویر باب اسفنجی روی آن ها چاپ شده است. همین که اغلب افراد نام باب اسفنجی را شنیده اند نشان دهنده موفقیت قابل قبول این انیمیشن است. بله، باب اسفنجی یک انیمیشن معروف و پر بازدید است. در این مطلب می خواهیم پشت پرده های این انیمیشن معروف را بیان کنیم.
در حدود پانزده سال قبل انیمیشن باب اسفنجی مثل فیلم های معروف هالیوودی ظاهر شد و با رقم بسیار بالایی فروش داشت و به یکی از انیمیشن های پر فروش تاریخ تبدیل شد. اما سوال اینجاست که یک اسفنج که رفتار و حرکات انسانی دارد چطور به یک قهرمان و الگو برای کودکان در سراسر جهان تبدیل شده است!

با خرید حداقل 3 میلیون تومان از مزایای خرید با قیمت عمده بهره مند شوید.

طرح اولیه و ایده این انیمیشن را شخصی به نام استفان هیلنبرگ ارائه داد

طراح انیمیشن باب اسفنجی استفان هیلنبرگ است، که در اصل یک زیست شناس دریایی بود.

شخصیت هایی برگرفته از هفت گناه کبیره

هر کدام از شخصیت ها نشان دهنده یک گناه هستند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:
باب اسفنجی: گناه شهوت و هوس
آقای خرچنگ: از آن جایی که خسیس و بلند پرئاز بود نماد گناد طمع است.
اختاپوس: نماد کامل خشم و خشونت
حلزون: نمونه کامل شکم پرستی
پاتریک: همان طور که کاملا مشهود است مصداق بارز تنبلی و بی عاری است.
سندی چیکس: افراط در غرور و تکبر بیجا
پلانگتون: حسادت بیش از حد

اینطور که پیداست خالق انیمیشن باب اسفنجی به خواننده ها روی خوش نشان نمی داده است!

از طرف گروهی از عوامل، برای تیتراژ این کارتون از خواننده معروف جاستین تیمبرلیک دعوت شد اما سازده محترم این انیمیشن که گویا رابطه خوبی با خواننده ها ندارد این پیشنهاد را رد کرد و با بیان اینکه دوست ندارد پای ستارگان به این انیمیشن باز شود، به دنبال هنرمندانی که دلش می خواست.

نام باب اسفنجی بر روی یک کشف علمی جدید

در سال 2011، در کشور مالزی یک گونه دریایی جدید و خاص کشف شده است. دانشمندان بعد از کشف این گونه دریایی جذاب به دلیل شباهت های زیادی که به باب اسفنجی داشت، نام باب اسفنجی را روی آن گذاشتند. این موضوع نشان دهنده فراگیری این انیمیشن حتی در حوزه های علمی است.
طراحی غیر واقعی شخصیت ها
انتظار نمی رود شخصیت های یک کارتون دقیقا طبق واقعیت باشند اما برخی از شخصیت های این انیمیشن با واقعیت فرسنگ ها فاصله دارند برای نمونه شخصیت پاتریک را به یاد بیاورید، در حقیقت او یک ستاره دریایی است که نهایتا پنجاه گرم باید وزن داشته باشد و این خیلی دور از واقعیت است.

اختاپوس انیمیشن باب اسفنجی هشت پا ندارد!

شاید برایتان جالب باشد بدانید در این برنامه، اختاپوس برخلاف اینکه باید هشت پا داشته باشد به دلیل اینکه از نظر عوامل برنامه هشت پا برایش خیلی فضا را اشغال میکرد و جالب نبود تعداد پاهای کمتری داشت.

علاقه نداشتن سازنده انیمیشن معروف باب اسفنجی به وجود ستارگان معروف در انیمیشن
استفان هیلنبرگ معروف که سازنده کارتون باب اسفنجی است از همان ابتدا گفته بود که هیچ علاقه ای به وجود ستارگان معروف در برنامه ندارد. دلیل این عدم علاقه را هم این می دانست که باب اسفنجی برای محبوب بودن باید شخصیت مستقل خودش را داشته باشد، بدون وجود هر فرد مشهوری بدرخشد و در دل هل جا شود. بعد از استعفای او، عوامل جدید این انیمیشن همه چیز را به میل خود تغییر دادند و اتفاقا از ستارگان مشهور زیادی هم کمک گرفتند.

انیمیشن بامبی

بی شک یکی از غمناک ترین و دلهره آور ترین انیمیشن ها، بامبی به کارگردانی دیوید هند ساخته سال1942 است. بامبی یکی از ساخته های بی نظیر دیزنی است. خوش بینانه این است که در این انیمیشن دیزنی ما را خراب کرده است تا ما را با شکوه و جلوه جدیدی بسازد. مخاطب با این شاهکار دیزنی با ترس، دلهره، محبت و گذشت همراه میشود. داستان بر محور یک آهو که فرزندش را به دنیا می آورد و نام بامبی را رویش می گذارد، میچرخد؛ بچه آهویی که سرنوشت خاص و در نوع خود شگفت انگیزی دارد. این کارتون صحنه های زیادی از خشونت انسان ها بر علیه حیوانات و همچنین شکار آن ها دارد، سرشار از صحنه های دلهره آور و مضطرب کننده است که در زمانی که بامبی مادرش را از دست میدهد به اوج خود می رسد اما در نهایت نمی توان صحنه های سرشار از زیبایی های آرامش بخش جنگل، روابط زیبای بین حیوانات، کمک کردن به یکدیگر هنگام نیاز، گذشت و شجاعت را فراموش کرد. بامبی شاهکاری است که حتی با گذشت سال های طولانی هم فراموش نمیشود. در این انیمیشن چند ابهام وجود دارد:
تفاوت گوزن و آهو در چه چیزی است؟ در انیمیشن بامبی گوزن نر شاخ های بزرگی دارد اما گوزن ماده هیچ شاخی ندارد و این موضوع با واقعیت مغایرت دارد.
عدم حضور انسان ها و فرار حیوانات! در این کارتون هرگز انسانی را نمایش نمی دهند اما حیوانات در حال فرار هستند که این موضوع می تواند به احساس حیوانات و غریزه شان مربوط باشد. بامبی شاهکار فوق العاده است که توصیه می شود کودکان با حضور یکی از والدین خود آن را تماشا کنند.

 

انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله

مگر میشود کارتون و انیمیشن ببینید اما سفید برفی و هفت کوتوله، این شاهکار قدیمی شرکت معتبر و کاربلد والت دیزنی را ندیده و بخاطر نداشته باشید! بی شک یکی از بهترین و خاطره انگیز ترین انیمیشن هاست. داستان از این قرار است که دختری به اسم سفید برفی که اساس داستان است، به دلیل زیبایی بیش از حدی که دارد مورد حسادت ملکه قرار می گیرد. ملکه که دوست دارد زیباترین زن باشد وقتی متوجه زیبایی سفید برفی میشود تصمیم به نابود کردن او می گیرد.
سفید برفی نمونه کامل و آموزنده پیروزی حق بر باطل، خوبی، درستی و پاکی بر شر است. این انیمیشن یکی از برنرین ها در انجمن فیلم آمریکا است. در این کارتون صحنه هاییی وجود دارد که امکان دارد برای کودکان دلهره اور باشد لذا بهتر است با حضور بزرگسالان تماشا شود.

انیمیشن سیندرلا

سیندرلا یکی از مشهور ترین کارتون ها است که رده های سنی مختلفی در جهان آن را تماشا کرده اند و چه بسیار دختران مسلمان و غیر مسلمانی که از آن الگو برداری کرده اند. سیندرلا در میان مردم بسیار رواج داشته است تا جایی که کمتر کسی را می توانیم بیابیم که اسم آن را نشنیده باشد. اکثر مردم نام سیندرلا را شنیده اند اما معنای آن را نمی دانند. سیندرلا به کسی گفته میشود که با پشت سر گذاشتن دوران آشفتگی و بی عدالتی، به اوج شهرت و خوشبختی می رسد.
داستان و حکایت سیندرلا برای اولین بار توسط فردی به نام شارل پرو، شاعر و نویسنده ای فرانسوی تبار خلق شد. به این دلیل می توان سیندرلا را فرانسوی دانست اما باید توجه داشت قبل از شارل پرو، برادران یهودی گریم حکایت سیندرلا را به نگارش در آورده اند که این نمونه آلمانی چندان از نظر ادبی سرشار نبود و ماندگار نشد. با این وجود باز هم نمی توان شارل پرو را نویسنده مبتکر سیندرلا دانست! داستان این انیمیشن را فیلسوف یونانی که نامش استرابو بود، حدود صد سال قبل از میلاد مسیح نقل کرده که با اندکی تفاوت یاد آور سیندرلای امروزی است.
در داستان استرابو، عقابی که در حال گشت زدن است کفش شخصی به نام رودوپیس که همان سیندرلای خودمان است را در هنگام حمام کردن می دزدد و به به ممفیس که در آن زمان پایتخت مصر بوده است می برد و در پیشگاه شاه می اندازد. شاه هم به دنبال صاحب کفش می گردد و در نهایت با رودوپیس ازدواج میکند.
از نظر برخی منتقدان سیندرلا یکی از انیمیشن هایی است که با طرز تفکر مسلمانان که بر پایه حیا و عفت است تناقض دارد و با توجه به فراگیر بودن آن در میان نسل جوان مسلمان، تناقضی در طرز تفکرشان به وجود می آورد.

 

انیمیشن شیرشاه

شیرشاه روایتگر مرگ سلطان جنگل موسافا، احساس گناه پسرش سیمبا و کناره گیری اش از حکومت است که باعث میشود قلمرو را اسکار عمویش اداره کند و زندگی طبیعی حیوانات در جنگل را مختل کند.
در داستان این کارتون طبق گفته عوامل آن از کتاب شکسپیر و داستان های حضرت موسی و حضرت یوسف کمک گرفته اند. سازندگان این انیمیشن حتی برای طبیعی تر خلق کردن پوشش گیاهی آفریقا، مجبور به سفر به کنیا شدند. در ابتدا نام های مختلفی برای شیرشاه انتخاب شد مانند: پادشاه جنگل یا پادشاه کالاهاری اما در نهایت نامی که برازنده این اثر فوق العاده بود برای آن انتخاب شد.
شیرشاه تولید سال 1994است که بعد از مدتی افت و فشار شرکت دیزنی به علت درگذشت والتر دیزنی اکران شد. فروشی باور نکردنی داشت و اسکار بهنرین موسیقی برای متن را دریافت کرد و انجمن فیلم آمریکا آن را جزو ده انیمیشن رتبه برتر تاریخ اعلام کرد. شیرشاه حس شجاعت، اعتماد به نفس و استقلال را در کودکان تقویت میکند و همچنان با فاصلا زیاد از بسیاری از رقبای خود بالاتر است.

انیمیشن پینوکیو

حتما پینوکیو را به یاد دارید؟ شاید باورتان نشود حدود هشتاد سال از تولد آن می گذرد! ماجرای جذاب و دوست داشتنی پسرکی چوبی که توسط پدر ژپتو ساخته شد و بسیار ساده بود و خیلی زود به دیگران اعتماد میکرد. این انیمیشن زیبا و آموزنده در همان اکران اولیه با جنگ جهانی دوم هم زمان شد و به همین علت فروش خیلی کمی داشت و این یک شکست بزرگ تلقی میشد. به تدریج پس از جنگ چندین بار اکران شد و در نهایت برای شرکت سازنده اش سود زیادی به بار آورد.
حتما برایتان جالب است که بدانید نخستین انیمیشنی که اسکار گرفت پینوکیو است. از نگاه کودکانه، پینوکیو به ما نشان می دهد که باید خوب بودن و درست رفتار کردن ارزشمند است و دروغ گفتن کار اشتباهی تلقی می شود اما پینوکیو اثری کلاسیک برای افراد بزرگسال است که مسیر تلاش برای رسیدن به معنویت و عقلانیت را نشان می دهد. داستان پینوکیو اولین بار توسط فردی به نام کارلو لورنزینی نوشته شد.
پینوکیو داستان پسرکی چوبی است که خودخواه و متقلب است اما با تلاش و گذراندن سختی ها به پسری واقعی تبدیل میشود.

انیمیشن رابین هود

رابین هود یکی از آثاری است که کمتر کسی پیدا میشود که با آن انس نگرفته باشد. نمی توان درباره شخصیت واقعی رابین هود اظهار نظر کرد، در واقع حقیقی بودن و یا خیالی بودن این شخصیت هنوز روشن نیست. داستان از این قرار است که پادشاهی طماع برای ثروتمند کردن خود از مردم مالیات سنگین می گیرد و آن ها را به فقر و بدبختی می اندازد. قهرمان داستان که رابین هود است با زیرکی از ثروتمندان و خصوصا شاه بدجنس دزدی میکند و آن را به قشر فقیر جامعه می رساند. سال تولید این انیمیشن به 1973 میلادی بر می گردد و تهیه کننده و کارگردان آن ولفگانگ رایترمن است.
روایت داستان رابین هود بسیار ساده و قابل فهم است و در فضایی ظنز آلود رخ می دهد. به طوری که کودکان متوجه موضوع اصلی داستان می شوند و از آن لذت می برند. کاراکتر رابین هود که شخصیتی شجاع و جوانمرد است برای کودکان بسیار دوست داشتنی و به نوعی قهرمان جلوه می کند.

انیمیشن عصر یخبندان

عصر یخبندان در شش بخش تولید شده است که محصول کشور آمریکا است. این شش فصل از سال 2002 تا سال 2016 منتشر شدند و در مجموع حدود شش میلیارد دلار درآمد را به خود اختصاص دادند که رقم قابل ملاحظه ای است. کارگردانان این پویا نمایی جذاب نامزد دریافت جایزه اسکار برای ارائه بهترین انیمیشن بوده است، کریس وج و کارلوز سالدانیا بوده اند.
انیمیشن زیبای عصر یخبندان به زبان انگلیسی است و فروش گیشه آن رقمی نزدیک به چهار صد میلیون دلار بوده است که رقم قابل توجهی است. داستان از این قرار است که گروهی از ببرها به قبایل انسان ها خمله می کنند و در ماجرای این حمله یکی از زن های اسکیمو همراه فرزندش فرار می کنند اما یکی از ببرها او را تعقیب می کند. زن در نهایت مجبور میشود خودش را داخل آب پرت کند تا از دست ببر خلاص شود.
در نهایت زن یک ماموت را می بیند و بچه خود را به او می سپارد و خودش میمیرد. ماموت داستان هم در قبال بچه احساس مسئولیت می کند و…
در این انیمیشن فضای ترس و دلهره وجود دارد اما فضای طنز بسیار جذابی وجود دارد که از تاثیرات آن ترس و دلهره می کاهد. این انیمیشن به کودکان اهمیت گذشت به جای انتقام گرفتن، کار گروهی و تاثیرات آن در موفقیت و دوستی انسان ها و حیوانات را به خوبی نشان می دهد.

 

انیمیشن تارزان

انیمیشن تارزان را ادگار رایس، نویسنده ای آمریکایی تبار به رشته تحریر در آورده است. داستان بر محور پسر بچه ای که در دوران خردسالی در جنگل های آفریقا مفقود شده و بوزینه ای او را بزرگ کرده است می چرخد. در عصر حاضر کودکان از تارزان به عنوان یک ابر قهرمان یاد می کنند. این انیمیشن موسیقی متن بی نظیری دارد که شایسته تقدیر است. سبک این انیمیشن ماجراجویی است و کریس باک و کوین لیما آن را کارگردانی کرده اند. تارزان محصول سال 1999 میلادی است.
انیمیشن جذاب تارزان در سال 2000برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی متن شد که بسیار انتخاب درست و به جایی هم بود.

سخن پایانی

انیمیشن ها تاثیر زیادی بر روی شخصیت، روح و روان کودکان دارند. اگر مثبت فکر کنیم دیدن کارتون و انیمیشن تاثیرات مفید و قابل توجهی بر یادگیری کودک دارد و باعث افزایش مهارت های کودکان به ویژه مهارت های شناختی میشود. انیمیشن ها فقط تاثیرات مثبت ندارند بلکه با بررسی پشت پرده آن ها می توانیم به برخی از اثرات منفی نیز پی ببریم.
کارتون دیدن بخش جدایی ناپذیری از روزمرگی کودکان است و انصافا آموزنده هم هست؛ اما والدین باید با بررسی کامل کارتون های مناسب و در حور سن کودک را در اختیار او قرار دهند.

وبگردی

لینک های مفید

Instagram Logo Small TabanToys.com
Telegram Logo Small TabanToys.com
Logo Rubika App TabanToys.com
Phone Logo Small TabanToys.com
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

محصولات
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
نحوه محاسبه قیمت

پس از ثبت سفارش اول، براساس نوع تسویه و حجم خرید، درصد تخفیف ثابت بر روی تمام کالاها دریافت خواهید کرد که این درصد طی تماس تلفنی توسط کارشناسان ما ارزیابی خواهد شد.

حجم خرید

نوع تسویه

سطح قیمت

جینی

چکی

قیمت پایه

جینی

نقدی

سطح 1

کارتنی

چکی

سطح 1

کارتنی

نقدی

سطح 2

خاوری

چکی

سطح 2