از چند ماهگی میتوان نوزاد را در کالسکه گذاشت؟ و وسایل حمل و نقل برای کودک

از چند ماهگی میتوان نوزاد را در کالسکه گذاشت

فهرست از چند ماهگی میتوان نوزاد را در کالسکه گذاشت؟ و وسایل حمل و نقل برای کودک

از چند ماهگی میتوان نوزاد را در کالسکه گذاشت؟

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در ارتباط با زمان استفاده از کالسکه ارائه کنیم که بدین منظور نیاز است ابتدا در رابطه با پیدایش و تولد انسان اطلاعاتی بیان شود، سپس در ادامه مطلب بهترین زمان استفاده از کالسکه بیان میشود.

خلقت انسان و تولد یک کودک از عجیبترین معجزه های خلقت محسوب میشود. ابتدای آفرینش تمام موجودات در رحم مادر آن ها است ؛ از شگفتانه های هستی محسوب میشود که سلولی کوچک به نوزادی کامل تبدیل شده و ادامه حیات میدهد.

با خرید حداقل 3 میلیون تومان از مزایای خرید با قیمت عمده بهره مند شوید.

دوران حاملگی از سختترین دوران ها از نظر دردهای جسمی برای مادران محسوب میشود اما تفکر به آمدن فرزندی زیبا و نوید آینده ای روشن این دوران را برای مادران شیرین میکند. فرزندان به زندگی پدر و مادر خود صفا و آرامش میدهند.

از آرزو های هر زوجی پس از ازدواج پدر و مادر شدن است ؛ در واقع فرزندآوری مزایای فراوانی برای زوجین دارد که از آن جمله میتوان به گرم شدن دامان خانواده اشاره کرد. داشتن فرزند احساس مسئولیت در زوجین را افزایش میدهد و آن ها را نسبت به خانواده متعهدتر میکند.

مزایای تولد فرزند فقط مخصوص خانواده نیست بلکه برای جامعه هم بسیار سودآور است زیرا عدم تولید مثل منجر به به وجود آمدن اجتماعی پیر و از کار افتاده میشود که سودی برای اجتماع ندارند؛ لذا جامعه برای رونق اقتصادی خود نیاز به جمعیتی جوان و پویا دارد که این تعداد اجتماع جوان در صورت عدم فرزندآوری کاسته میشود.

از چند ماهگی میتوان نوزاد را در کالسکه گذاشت

خرید سیسمونی

پیش تر بیان شد که حاملگی از سختترین دوران های عمر مادران محسوب میشود اما وجود حوادث شیرین در این دوران آن را به پارادوکسی تلخ شیرین برای والدین تبدیل کرده است. یکی از حوادث زیبای این دوران خرید سیسمونی است.

سیسمونی شامل تمام لوازمی است که از دوران تولد تا 2 سالگی برای کودک لازم خواهد شد. این ملزومات شامل: مایحتاج پوشاک کودک، نیاز های تغذیه ای مانند شیشه شیر، سرویس خواب، اسباب بازی، لوازم بهداشتی و وسایل حمل و نقل کودک

برای ادامه این مطلب قصد داریم به بیان توضیحاتی در ارتباط با وسایل حمل و نقل کودک و زمان استفاده از آن ها بپردازیم؛ اما برای این کار نیاز است ابتدا به بیان ویژگی هایی در ارتباط با نوزاد بپردازیم تا وسایل مورد نیازش را با توجه ویژگی هایش بیان کنیم.

کالسکه نوزادی

جنین پس از گذشت 9 ماه در رحم مادر خود متولد میشود. بسیاری از ساختار های بدن نوزاد پس از تولد به طور کامل شکل نگرفته که از جمله این ساختار ها میتوان به استخوان ها اشاره کرد. استخوان های بدن نوزاد بسیار نرم است به گونه ای احتمال جابجا شدن استخوان هایش در صورت حرکت های نابجای والدین وجود دارد.

سیستم ایمنی در ابتدای تولد کامل نیست و نوزاد نمیتواند با بیماری هایی که با آن مواجه میشود به طور کامل مقابله کند و با گذشت زمان این توانایی را به دست می آورد. کودک نمیتواند در ابتدای تولد بدن خود را با استفاده از متابولیسم داخلی گرم کند؛ هم چنین چربی های زیر پوست نوزاد کم بوده و نوزاد به سرعت با محیط هم دما میشود .

با توجه به ویژگی های گفته شده لازم است دمای محیط به حد نیاز گرم شود البته باید در نظر گرفت از گرمی بیش از حد محیط هم باید پرهیز شود. به طور کلی افراط و تفریط در هیچ کاری توصیه نمیشود. کودک میبایست در شرایط عفونی و در معرض بیماری نباشد تا از بیمار شدن کودک جلوگیری شود.

وسایل حمل و نقل نوزاد

وسایل حمل و نقل نوزاد مواردی چون ساک مخصوص برای حمل وسایل نوزاد، آغوشی، صندلی ماشین، کریر نوزاد و کالسکه را شامل میشود که البته خرید تمام این موارد ضرورتی ندارد و والدین میبایست با توجه به نیاز خود و بودجه اولیه اقدام به خرید کنند.

ساک مخصوص کودک

والدین قبل از خروج از منزل لازم است وسایل مورد نیاز کودک را در کیفی قرار دهند تا در صورت نیاز از آن ها استفاده کنند. این وسایلی مواردی چون پوشک، شلوار، پوشک تعویض، لباس اضافه، شیشه شیر و … را شامل میشود؛ همان طور که بیان شد تعداد این وسایل زیاد است پس باید کیفی مخصوص و بزرگ را برای آن در نظر گرفت. به این کیف بزرگ به اصطلاح ساک مخصوص حمل وسایل کودک گفته میشود.

آغوشی

تا به حال به سیستم بدنی کانگورو دقت کرده اید؟ نوزاد کانگورو پس از تولد به درون کیسه ای روی شکم مادرش میخزد و بخشی از زندگی خود را در این محیط میگذراند. تماس بدنی باعث افزایش ارتباط و شکل گیری حس مادرانه در مادران میشود در نتیجه توصیه میشود بعد از تولد کودکان خود را در آغوش بگیرید.

یکی از وسایلی که میتوان از آن برای به آغوش کشیدن نوزادان استفاده کرد آغوشی است ؛ از جمله مزایای استفاده از آغوشی نزدیک بودن قلب مادر و جنین است. احساس تپش قلب نوزاد برای مادر احساس امنیت و سالم بودن فرزندش را دارد که این موضوع از نگرانی های مادران میکاهد.

بعضی از والدین به گونه ای فعالیت دارند که دائم مشغولند و نمیتوانند همیشه کودک را بغل کنند زیرا برای فعالیت هایشان از دست خود استفاده میکنند. آغوشی برای این افراد بسیار کاربرد دارد زیرا این گونه دغدغه ای برای فرزندشان را ندارند چون همراه آن هاست؛ علاوه بر آن هم زمان میتوانند به کار و فعالیت بپردازند. در زمان های گذشته شالی کاران از کیسه ای که اکنون آغوشی نام گرفته به همین منظور استفاده میکردند.

صندلی ماشین

کودک از همان ابتدای تولد توانایی نشستن و مواظبت از خود را ندارد بلکه این توانایی ها را به مرور زمان و در سنی خاص کسب میکند. برای والدین ممکن است شرایطی رخ دهد که بخواهند از خودرو استفاده کنند اما کسی وجود ندارد که کودکشان را بگیرد؛ در این شرایط به طور قطع خواباندن نوزاد روی صندلی ماشین کار درستی نیست زیرا با یک ترمز امکان پرت شدن کودک وجود دارد. به همین منظور صندلی ماشین برای کودکان طراحی شده تا نیاز والدین در این زمینه را برآورده کند.

کریر نوزاد

کریر نوعی گهواره در سایز کوچک است. برای حمل نوزادان میتوان از کریر استفاده کرد که بیشتر هم برای حمل کودکان تا 6 ماهگی استفاده میشود؛ همان طور که اشاره شد کریر سایزی کوچک دارد بنابراین برای کودکان بزرگ مناسب نخواهد بود و هرچه به سن کودک افزوده میشود خوابیدن در کریر برایش سختتر خواهد بود.

کالسکه

کالسکه نوعی وسیله حمل و نقل کودکان است که میتوان گفت همان نمونه میکروسکوپی کالسکه در بزرگسالان محسوب میشود. این وسیله دارای چهار چرخ با تعداد بیشتر یا کمتر است که انواع مختلفی دارد. نمونه های گوناگون آن دارای ویژگی های متفاوت برای سنین مختلف و مکان های گوناگون طراحی شده است.

کالسکه ها نمونه های مختلفی دارند که با توجه به شرایط نیاز، هر خانواده میتوانند با در نظر گرفتن بودجه در دست آن را خریداری کنند.

برای خرید یک نمونه استاندارد این محصول باید نکات مختلفی را هنگام خرید در نظر گرفت.

از چند ماهگی میتوان نوزاد را در کالسکه گذاشت

نکات لازم هنگام خرید کالسکه

اولین نکته امنیت آن است. گفتیم مادر و پدر ها برای تولد فرزند و بزرگ کردنش بسیار زحمت میکشند لذا دوست ندارند فرزندشان در محیطی ناامن قرار گیرد. بنابراین شایسته است هنگام خرید وسایل حمل کودک به امنیت و سلامتی آن محصول توجه شود تا پس از استفاده اتفاق ناگواری پیش نیاید.

دومین موردی که باید مد نظر قرار داد بدنه محصول است. معمولا بدنه وسایل حمل را از فلزی سبک با قابلیت دیر زنگ زدن تهیه میکنند؛ آلومینیوم یکی از این فلز هاست که در صنعت تولید وسایل حمل کودک و وسایل نقلیه بسیار کاربرد دارد.

سبک بودن و حمل آسان فاکتور مهمی است که هنگام خرید باید در نظر گرفت لذا زمان خرید کالسکه مقداری آن را جابجا کرده تا از ویژگی های آن اطمینان حاصل کنید.

به طور قطع تمام افرادی که میخواهند کالسکه کودک را حمل کنند اندازه و قد یکسان ندارند؛ بنابراین شایسته است دسته حمل محصولات قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد تا برای قد های متفاوت مورد استفاده قرار گیرد.

پدر و مادر ها اگر هنگام خرید مورد خاصی مد نظر دارند باید مورد بررسی قرار دهند. به عنوان مثال داشتن سبد حمل کالا در پایین نشیمن گاه کودک، سایبان برای جلوگیری از برخورد تابش خورشید به صورت کودک، توانایی حمل وزن کالسکه و … نمونه هایی هستند که هنگام خرید باید مورد ارزیابی قرار گیرند.

بعضی از نمونه های این محصول توانایی تبدیل شدن به صندلی کودک و میز غذای او را دارند که این یک فاکتور مثبت هنگام خرید محسوب میشود زیرا گویی با خرید یک وسیله صاحب چند نمونه از محصولات میشوند. این مورد از نظر اقتصادی هم به صرفه تر است.

انواع کالسکه

انواع مختلفی از این محصولات با قابلیت های متفاوت وجود دارد. پدر ها و مادران با در نظر گرفتن خصوصیات مد نظر خود میتوانند اقدام به خرید یک یا چند نمونه آن بکنند.

کالسکه سنتی

داشتن صندلی راحت از جمله ویژگی های این نمونه است که میتوان زاویه و جهت آن را تغییر داد. این نوع محصول به طور معمول دارای سایبان، میز کوچک در قسمت جلویی و سبد خرید بوده بنابراین برای رفتن به خرید استفاده از آن توصیه میشود.

کالسکه سبک یا عصایی

توانایی حمل وزن 6 کیلو گرم را دارد و با نام کالسکه چتری هم شناخته میشود. این نمونه در قسمت نشیمن گاه تشک نداشته و قابل تنظیم نیست. با توجه به وزن سبک این محصول حمل و نقل آن آسان بوده و به راحتی جابجا میشود. اما با توجه به عدم تنظیم قسمت صندلی برای استفاده نوزادان مناسب نیست.

کالسکه دوقلو یا چندقلو

گاهی اوقات والدین در جریان حاملگی متوجه میشوند به جای انتظار برای یک فرزند باید منتظر چندین کودک باشند. برای خرید سیسمونی در این افراد شایسته است کالسکه هایی با ظرفیت حمل چند کودک خریداری شود زیرا به طور قطع حمل یک کالسکه از کنترل تعداد بیشتر آن کاری راحتتر است.

کالسکه ورزشی

این نمونه از جمله نمونه هایی است که تعداد چرخ کمتر نسبت به سایرین دارد. تعداد چرخ های آن سه تاست و برای پیاده روی و گردش مناسب است. اندازه بزرگ آن باعث شده برای عبور و مرور در معابر و خیابان ها مناسب نبوده و بیشتر برای تفریحات استفاده شود.

ب عضی از نمونه های گفته شده توانایی جمع شدن و تاشو بودن را دارد؛ که خرید این نمونه محصولات بیشتر برای خانواده هایی که فضای کافی برای نگهداری وسایل ندارند توصیه میشود.

از چند ماهگی میتوان نوزاد را در کالسکه گذاشت

دلایل استفاده از کالسکه

با توجه به شرایط گفته شده آیا استفاده از کالسکه ضرورت دارد؟ برای پاسخ به این پرسش باید گفته شود با توجه به شیوه زندگی در عصر کنونی کار و فعالیت زوجین افزایش یافته و در پی آن ممکن است بیماری هایی مانند آرتروز و دیسک کمر هم افزایش یابد.

در نتیجه والدین نمیتوانند با وجود فعالیت بالا خارج از محیط کاری فرزندشان را دائم در بغل بگیرند ؛ از سوی دیگر انجام بعضی فعالیت ها در صورت بغل گرفتن کودک ناممکن میشود لذا نیاز است از وسیله ای برای حمل کودک بهره گرفت.

از دیگر دلایل استفاده کالسکه میتوان به خواب راحت کودک اشاره کرد. در واقع کودک از خوابیدن در نشیمن گاه آن لذت میبرد و میتواند در زمان های بیداری خود را بدون محدودیت به تماشای اطراف بپردازد. منظور از واژه عدم محدودیت، چرخش راحت در کالسکه است.

بهترین زمان استفاده از کالسکه از نظر جغرافیایی

در واقع برای استفاده از کالسکه هیچ محدودیتی سن و سالی وجود ندارد؛ میتوان کودکان را از بدو تولد در کالسکه قرار داد. اما با توجه به شرایط بدنی و فیزیولوژیکی کودک برای این موضوع باید نکاتی مهم را مورد توجه قرار دهیم.

در کشور های واقع در روی خط استوا یا اطراف آن که هوا گرم است میتوان نوزاد را از بدو تولد بیرون برد و از کالسکه هم برایش استفاده کرد اما باید توجه شود هنگام چرخش کودک غلت نخورد. با توجه به محدودیت های حرکتی نوزاد غلت خوردن و برعکس شدن وی میتواند منجر به خفگی شود.

در کشور های دور از خط استوا که هوا مقداری سردتر است توصیه میشود نوزادان تا یک ماه اول بیرون نروند. اگر این موضوع برای خانواده مقدور نبود حتی الامکان تا یک هفته اول کودک را بیرون نبرید. دمای ثابت محیطی در منزل، هم چنین عدم سر و صدا و شلوغی باعث شده روزهای اول تولد منزل بهترین مکان برای نوزادان باشد.

در کشور های سردسیر اگر والدین بخواهند برای انجام روزمرگی های خود به بیرون از منزل مراجعه کنند بهتر است نوزادشان را با لباس و پتوی کافی پوشانده سپس میتوانند او را در کالسکه بگذارند. هنگام وجود کودک در کالسکه باید توجه کنیم کودک غلت نخورده و متوجه آسیبی نشود.

لذا میتوان گفت بهترین زمان استفاده از کالسکه با توجه به موقعیت جغرافیایی قابل تعیین است؛ اما با رعایت شرایط دمایی نوزاد در کشور های سردسیر هم بدو تولد میتواند بهترین زمان استفاده از کالسکه باشد. با توجه به سیستم بدنی نوزاد در ادامه مطلب به طور علمی بهترین زمان استفاده از کالسکه بیان میشود.

بهترین زمان استفاده از کالسکه از نظر علمی

سیستم ایمنی بدن نوزادان نسبت به سایرین بسیار کمتر بوده است. در واقع آن ها توان مقابله با بیماری های مختلف هنگام برخورد با میکروب آن را ندارند؛ زیرا بسیاری از ایمونوگلوبین های سیستم ایمنی اکتسابی در بدن نوزادان تشکیل نشده است.

پس شایسته است بهترین زمان استفاده از کالسکه را بدو تولد قرار ندهیم. به این دلیل که خارج از محیط منزل میکروب های فراوانی وجود دارد که بهتر است کودک همان ابتدا با آن ها روبرو نشود. شایسته است حداقل کودکان را تا یک ماه پس از تولد زیاد از منزل خارج نکنیم.

نکته بعدی توان گرم کردن بدن بسیار کم نوزادان است. بزرگسالان از طریق متابولیسم های بدنی خود ، هم چنین وجود چربی های زیر پوست خود را گرم میکنند و سریع با محیط هم دما نمیشوند؛ اما در نوزادان چربی های زیر پوست بسیار محدود است و نمیتوانند از طریق متابولیسم خود را گرم کنند.

با در نظر گرفتن نکته فوق میتوان پی برد محیط بیرون از منزل که ثبات دمایی ندارد برای نوزاد مکان مناسبی نیست و شایسته است بهترین زمان استفاده از کالسکه را حداقل در یک ماهگی نوزادان قرار دهیم و قبل از آن زیاد کودک را بیرون نبریم.البته اگر شرایط دمایی برای کودک رعایت شود و در محیطی با میکروب های زیاد قرار نگیرد استفاده از کالسکه در بدو تولد هم موردی ندارد.

تا چه سنی میتوان از کالسکه استفاده کرد؟

بهترین زمان استفاده از کالسکه تا 3 سالگی است. استفاده زیاد کودکان از این محصول منجر به تنبلی خردسالان میشود. کودک پس از سه سال باید بتواند بدود و انرژی اش را تخلیه کند؛ لذا بهترین زمان استفاده از کالسکه برای کودکان را میتوان از یک ماهگی تا 3 سالگی در نظر گرفت.

استفاده زیاد از کالسکه منجر به تنبلی کودک و عدم قوت گرفتن عضلاتش میشود. اما برای کودکانی کمتر از 3 سال میتواند مزایای زیادی داشته باشد که از آن جمله میتوان به عدم بی قراری کودک و محافظت از او در برابر تابش امواج فرابنفش خورشید اشاره کرد.

نتیجه گیری

خداوند پس از هدیه فرزند به پدر و مادر در واقع مسئولیت یکی از بندگانش را به عهده آن ها میگذارد. شایسته است حتی الامکان والدین خواسته ها و نیاز های کودکشان را برآورده کنند. یکی از وسایل جذاب و کاربردی برای کودکان کالسکه است که در صورت استفاده صحیح از آن هم برای والدین و هم برای کودکان مفید است.

از اینکه ما را تا انتهای مقاله همراهی کردید سپاسگزاریم.

 

 

 

 

 

وبگردی

لینک های مفید

Instagram Logo Small TabanToys.com
Telegram Logo Small TabanToys.com
Logo Rubika App TabanToys.com
Phone Logo Small TabanToys.com
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

محصولات
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
نحوه محاسبه قیمت

پس از ثبت سفارش اول، براساس نوع تسویه و حجم خرید، درصد تخفیف ثابت بر روی تمام کالاها دریافت خواهید کرد که این درصد طی تماس تلفنی توسط کارشناسان ما ارزیابی خواهد شد.

حجم خرید

نوع تسویه

سطح قیمت

جینی

چکی

قیمت پایه

جینی

نقدی

سطح 1

کارتنی

چکی

سطح 1

کارتنی

نقدی

سطح 2

خاوری

چکی

سطح 2