چه اسباب بازی هایی برای کودکان 6 ساله مناسب است؟

چه اسباب بازی هایی برای کودکان 6 ساله مناسب است؟

فهرست چه اسباب بازی هایی برای کودکان 6 ساله مناسب است؟

فهرست چه اسباب بازی برای کودکان 6 ساله مناسب است

مقدمه

اسباب بازی از جمله لوازم مورد نیاز برای کودکان محسوب میشود. کودکان در هر رنج سنی که باشند نیاز دارند بازی کنند. در این مقاله قصد داریم اسباب بازی های مناسب کودکان6 ساله را معرفی کنیم.

بازی کردن

کودکی یکی از خاطره انگیزترین سال های عمر برای هر انسانی محسوب میشود؛ دورانی که کودک فارغ از تمام مسائل فقط به بازی و سرگرمی می اندیشد. بازی کردن اصلی ترین دغدغه یک کودک عادی به حساب می آید؛ در واقع یکی از اصلی ترین فعالیت های خردسالان بازی کردن است به گونه ای که میتوان گفت کودک سالم کودکی است که بازی کند و تحرک داشته باشد.

خطر بازی نکردن و یک جانشینی کودکان 6 ساله

یک جا نشینی و عدم تحرک برای همه رنج های سنی ضرر هایی را در بر دارد که این مشکلات دامان خردسالان را هم گرفته است. خردسالان کم تحرک بیشتر از دیگر افراد به امراضی چون دیابت، چربی و کلسترول بالا مبتلا میشوند. از جمله گروه های سنی که به امراضی چون چاقی مبتلا میشوند گروه سنی 5 تا 7 سال است. همان طور که مشاهده کردید گروه سنی 6 سال از جمله گروه های سنی پر خطر است. لذا انتخاب اسباب بازی هایی مناسب کودکان 6 ساله از اهمیت خاصی برخوردار است. همان طور که بیان شد از معضلاتی که اکثر جوامع کنونی با آن درگیر هستند چاقی کودکان به دلیل استفاده زیاد از تلفن همراه است. بازی های پر تحرک با جنب و جوش بالا در زمان گذشته جای خود را به بازی های کم تحرک و نشسته در زمان کنونی داده است.

حد تعادل بین افراط و تفریط

در همه ادیان انسان ها به میانه روی و تعدیل در نتیجه پیشگیری از افراط و تفریط دعوت شده اند؛ بازی های کم تحرک هم برای کودکان میتوانند سودمند واقع شوند اما افراط در هر کاری منجر به زیان در آن میشود. لذا میتوان از سرگرمی های تمرکزی و نشسته هم در حد تعادل برای کودکان استفاده کرد. برای کودکان مورد بحث مقاله یعنی کودکان 6 ساله هم همین امر صادق است. در واقع هنگام خرید اسباب بازی برای کودکان 6 ساله باید به تعادل بین تحرک و بی تحرکی کودک توجه شود.

تقویت هوش و حافظه

از دیگر ویژگی های بازی برای خردسالان تقویت قدرت و بهبود کیفیت زندگی آن ها در بزرگسالی است؛ سرگرمی کودکان باعث شده ارتباط اجتماعی آن ها بهبود یابد و حس تعلق و مالکیت به کودکان دست داده و این امر موجب نگهداری و مراقبت از اموال و وسایل شخصی در بزرگسالی میشود. برای اکثر بازی ها کودکان نیاز به وسایلی برای سرگرمی دارند؛ اسباب بازی ها انواع مختلفی داشته و نوع آن برای هر رنج سنی متفاوت است. در این مقاله قصد داریم به بیان اسباب بازی های مناسب گروه سنی بچه های 6 سال بپردازیم.

چه اسباب بازی هایی برای کودکان 6 ساله مناسب است؟

بازی و اسباب بازی برای خردسالان یکی از اهمترین موارد زندگی آن ها است؛ به گونه ای که آن ها بیشترین تایم زندگی خود را به بازی و فعالیت اختصاص میدهند . هرچه به تعداد سال های عمر کودکان افزوده میشود علاقه آن ها به بازی و تفریح افزوده میشود و این شیب افزایشی در سنین پیش دبستانی به مقدار حداکثری خود میرسد.

وسایل آموزشی

بهترین و مناسبترین وسایل بازی برای کودکان علی الخصوص در سنین پیش دبستانی ابزار آموزشی است زیرا خردسالان پس از پیش دبستانی عازم دبستان میشوند و نیاز است برای کودکان پیش نیاز هایی در قالب بازی ارائه شود. وسایل بازی آموزشی موجب پرورش و توسعه تفکر، تخیل، سرگرمی، لذت و مهمتر از همه این ها یادگیری در نونهالان می شود. ابزار آموزشی او را با مفاهیم و دنیای پیرامون آشنا می سازد ؛ در واقع این ابزار به کودک دید حقیقیتری نسبت به محیط اطرافش میدهد. علاوه بر موارد گفته شده اسباب بازی و سرگرمی باید از ایمنی و کیفیت لازم برخوردار باشد ؛ به عقیده انجمن تعلیم و تربیت در صورتی که ابزار سرگرمی کودکان به دقت انتخاب شود موجب رشد و کمال آن ها در بزرگسالی شده و کیفیت زندگی آنان را تحت تاثیر قرار میدهد. اسباب بازی های آموزشی نقش به سزایی در رشد عقلی کودکان پیش دبستانی ایفا می کند . این ابزار موجب بالا رفتن هوش، مهارتهای اجتماعی هم چنین رفتارهای احساسی کودکان می شود. به طور کلی هدف از ساخت وسایل آموزشی در دو دسته کلی بیان میشود : نخستین هدف سرگرمی کودکان و هدف بعدی آن توسعه مهارتهای زندگی آن ها میباشد . اکثر والدین فکر میکنند تنها هدف تولید اسباب بازی ها تفریح و سرگرمی است در حالی که هدف از تولید بعضی از وسایل اسباب بازی در اصل سرگرمی نبوده و اهداف دیگری دارد. ابزار آموزشی برای کمک به آموزش بهتر کودکان طراحی شده اند که از جنبه های لوکس و فانتزی قابل بررسی هستند. از جمله ابزار آموزشی فلش کارت های آموزش کلمات و حروف پیش از دبستان است که کودک را برای رفتن به کلاس اول آماده میکند. اسباب بازی های علمی برای گروه سنی 6 سال دنیایی از علم را نمایان میکند؛ این گونه اسباب بازی ها این شانس را به کودک میدهد که دنیای اطراف را کشف کرده و دامنه دانستنی های خود را افزایش دهد.

پازل

وسیله دیگری که برای گروه سنی 6 سال پیشنهاد میشود پازل است؛ امروزه پازل ها و دیگر بازی های حل مسئله که برای اتمام آن نیاز به تفکر و تمرکز است در اشکال و ابعاد مختلف به تعداد فراوان در بازار یافت میشود. کیفیت و طراحی مدل این اسباب بازی ها نیز هر روزه بهتر و متنوعتر می شود ؛ پازل ها با توجه به ماهیتی که دارند قدرت تمرکز، تفکر خلاق و منطق را در کودکان افزایش داده هم چنین کودک خردسال برای حل آن ناچار به تفکر است. پازل ها و بازی های حل مسئله بهترین نوع اسباب بازی های آموزشی برای کودکان سنین پیش دبستانی محسوب میشود زیرا این نوع از اسباب بازی ها چند بعدی و قابل لمس هستند ؛ انواع مختلفی از پازل برای سنین گوناگون وجود دارد ؛ با توجه به نوع مصرفی پازل توسط کودک، او میتواند آن را به تنهایی یا با کمک والدین و دوستان خود به اتمام برساند.

لگو و آجرسازی

وسیله آموزشی دیگری که برای سن پیش دبستانی مناسب است لگو میباشد. لگو نام تجاری نوعی اسباب بازی است که توسط شرکت لگو از شهر بیلوند دانمارک تولید میشود. لگو در واقع شامل قطعاتی کوچک و رنگارنگ است که به اصطلاح به آن ها آجرک های لگویی میگویند. این قطعات عموما از جنس کائوچو یا پلاستیک ساخته میشود که میتوان با اتصال این قطعات به یکدیگر اشکال متفاوتی به وجود آورد. اجسام تولید شده توسط این قطعات شامل خانه، قطار، ماشین، کشتی و یا اشکال پیچیدهتر مانند اژدها و حیوانات است. آجر های لگو در اندازه و سایز های مختلف جهت ساخت اجسام گوناکون و سرگرمی کودکان روانه بازار میشود. این وسیله بازی تمرکز در خردسالان را افزایش میدهد و قوه تخیل آنها را تقویت میکند؛ معمولا روی بسته حاوی لگو راهنمایی برای ساخت اشکال مختلف توسط این قطعات وجود دارد. گاهی خلاقیت بالای کودکان باعث شده علاوه بر اشکال نمایش داده روی بسته، اجسام دیگری به وجود آورند لذا لگو منجر به کشف استعداد های خردسالان میشود. یکی از اشکال گوناگون که توسط لگو میتوان تولید کرد عروسک است؛ عروسک های تولید شده که ظاهری شبیه به ربات داشته، بعضی از این عروسک ها با توجه به ظاهر حس خشونت را به کودکان القا میکنند همین طور با توجه به جسم سفت آن بیشتر برای کودکان ی با روحیه جنگ جویانه توصیه میشود. کودکانی که علاقه زیادی به جنگ بازی دارند میتوانند از لگو برای ساخت عروسک های خود استفاده کنند زیرا هنگامی که این عروسک های ساختگی با چیزی برخورد میکنند متلاشی و تخریب میشوند که این رخداد به کودک حس واقعی و حقیقی بودن میدهد در نتیجه وی میتواند از بازی بیشتر لذت ببرد.

ابزار آلات موسیقی

وسیله بازی دیگر مخصوص این گروه سنی ابزار آلات موسیقی است. موسیقی نقش بسزایی در رشد فکری و شخصیتی کودک دارد ؛ اگر فرزند شما کوچکترین علاقه و توجهی به موسیقی نشان می دهد میتوانید برای او ابزار آلات موسیقی تهیه کرده هم چنین پیشنهاد میشود برای کودکانی که بسیار موسیقی را دوست دارند کلاس های در این ارتباط برگزار شود . والدین می توانند با در اختیار گذاشتن آلات گوناگون موسیقی همچون پیانو، گیتار و … در سایز کوچک یا حتی بزرگ دید کودک را نسبت به موسیقی توسعه داده و این فرصت را در اختیار فرزند خود بگذارند که فرزندشان نه تنها عشق و علاقه خود را به موسیقی افزایش دهد بلکه مهارت های هنری خود را نیز در معرض نمایش قرار دهد.

دوچرخه

دوچرخه سواری از دیگر سرگرمی های جذاب کودکان برای کودکان 6 ساله به شمار می رود. داشتن دوچرخه به عنوان اسباب بازی یکی از آرزو های کودکان در سنین پیش دبستانی به حساب می آید. والدین باید هنگام خرید دوچرخه دقت کنند؛ آن ها باید دوچرخه ای مناسب با قد و جثه کودک خود خریداری نمایند هم چنین سلامت و استاندارد دوچرخه و لوازم آن نکات قابل توجهی است که باید نسبت به آن اطمینان حاصل کنند. اسلایم و خمیر بازی از دیگر اسباب بازی های محبوب کودکان 6 ساله میتوان به اسلایم و خمیر بازی اشاره کرد. اسلایم ها و خمیر بازی ها در حقیقت یک ماده خمیری است که کودک میتواند با ورز دادن و فشردن آن استرس و فشار های درونی خود را تخلیه کند. یکی از بازی ها برای رشد خلاقیت کودکان محسوب میشود زیرا میتوان آن را به شکل های مختلف تبدیل کرد . میتوان از اسلایم برای افزایش قوت و توان عضلات دست هم چنین افزایش مهارت کودکان استفاده کرد؛ صدای ترق هنگام فشردن اسلایم به کودک احساس لذت میدهد تا بتواند بیشتر از بازی احساس شادی و نشاط بگیرد.

گل رس

  گل بازی و سفالگری هم از سرگرمی های فرح بخش در سنین کودکی محسوب میشود. کودکان 6 ساله میتوانند با استفاده از گل رس خلاقیت خود را افزایش دهند. لذا برای افزایش استعداد کودکان گل رس به عنوان یکی از اسباب بازی های مناسب کودکان 6 ساله معرفی میشود. فوتبال دستی اگر به کودکان گروه سنی 6 سال با جنسیت مذکر گفته شود میخواهید در آینده به چه شغلی مشغول باشید شاید 90 درصد آن ها پاسخ دهند فوتبالیست! این موضوع اشاره به علاقه زیاد پسران به فوتبال دارد. لذا فوتبال دستی به عنوان یکی از مناسبترین اسباب بازی ها برای کودکان 6 ساله معرفی میشود.

توپ

یکی دیگر از اسباب بازی های مناسب گروه سنی 6 سال توپ است. توپ های مختلف در انواع رنگ ها و طرح های مختلف تولید و روانه بازار شده اند؛ لذا والدین میتوانند با توجه به سلیقه فرزند خود اقدام به خرید توپ کنند. توپ یکی از اسباب بازی های محبوب کودکان 6 ساله من جمله پسران محسوب میشود؛ زیرا اکثر بازی های پر تحرک و هیجان انگیز برای کودکان با توپ انجام میشود. بنابراین خرید توپ برای کودکان 6 ساله آن ها را بسیار ذوق زده خواهد کرد.

ماشین اسباب بازی

ماشین اسباب بازی از جمله اسباب بازی هایی است که کودکان را از رنج سنی 1 تا 9 سال خوشحال میکند. ماشین های اسباب بازی در سایز های بزرگتر مانند تریلی های اسباب بازی محبوب کودکان 6 ساله است. بنابراین خرید ماشین اسباب میتواند به عنوان یکی از اسباب بازی های مناسب کودکان 6 ساله معرفی شود.

عروسک

یکی از وسایل های بازی خوشحال کننده برای کودکان عروسک است. عروسک از جمله وسایل بازی است که از نظر روانشناسی مناسب هر دو جنس است؛ بازی کردن با عروسک از نظر علم روانشناسی برای افزایش تعاملات اجتماعی کودکان کمک کننده است. عروسک های مختلفی شامل عروسک های موزیکال و سخنگو، ساده، بافتنی و … تولید شده است. والدین میتوانند با توجه به علایق کودکان خود اقدام به خرید عروسک برای کودکان 6 ساله خود کنند. بنابراین میتوانیم عروسک را در دسته اسباب بازی های مناسب کودکان 6 ساله قرار دهیم.

وسایل خاله بازی

از جمله وسایل های بازی مورد نیاز برای بازی های دختران 6 ساله اسباب خاله بازی است. کودکان 6 ساله در واقع با انجام بازی های خانه داری برای زندگی آینده خود تمرین میکنند. وسایل های خاله بازی ابزاری مانند قوری، بشقاب، قاشق چنگال، لیوان و … را شامل میشود که کودکان با آن ها میتوانند تمرین خانه داری کنند. لذا خرید اسباب های خانه داری کودکانه برای کودکان 6 ساله توصیه میشود.

خرید ابزار پزشکی

بسیاری از کودکان وجود دارند که شغل آینده خود را در کودکی بازی میکنند؛ از جمله موارد وسایل بازی برای کودکان 6 ساله ابزار پزشکی کودکانه است. بچه ها دوست دارند با این ابزار دیگران را درمان کنند و حس خوب پزشکی را از کودکی تجربه کنند. آن ها مدت ها با این بازی سرگرم میشوند لذا خرید این ابزار میتواند به عنوان یکی از مناسبترین اسباب بازی ها برای کودکان 6 ساله معرفی شود.

ابزار مکانیکی

ابزار مکانیکی کودکانه وسایلی چون پیچ و مهره را شامل میشود. به طور قطع کودکان 6 ساله آنقدر بزرگ نیستند که توانایی کوبیدن میخ توسط چکش را داشته باشند. اما بعضی از کودکان به طور ذاتی به این فعالیت ها علاقه دارند که میتوان با خرید ابزار مکانیکی کودکانه برای کودکان 6 ساله این حس را در آن ها ارضا کرد. لذا خرید ابزار مکانیکی به عنوان یکی از اسباب بازی های مناسب کودکان 6 ساله معرفی میشود.

نتیجه گیری

با توجه به متن میتوان دریافت که بازی کردن برای کودکان از اهمیت خاصی برخوردار است؛ بیشتر بازی های کودکان همراه با اسباب بازی است. یکی از گروه های سنی که به بازی آن ها باید توجه شود گروه سنی 6 سال است. خرید اسباب بازی مناسب کودکان 6 ساله از اهمیت خاصی برخوردار است. تمام اسباب بازی های معرفی شده در سایت تابان تویز قابل رویت هستند. با توجه به شیوع بالای ویروس کرونا خرید اینترنتی مزیت های زیادی دارد. از ویژگی های ممتاز سایت تابان قیمت های بسیار ارزان و منصفانه این سایت بوده لذا میتوانید اسباب بازی هایی زیبا، جذاب و محبوب کودکان 6 ساله خود را با قیمت های استثنایی در این سایت بیابید. امید است خواندن این مقاله برای شما سودمند واقع شده باشد. از شما ممنونیم که ما را تا انتهای این متن همراهی کردید.
Instagram Logo Small TabanToys.com
Telegram Logo Small TabanToys.com
Logo Rubika App TabanToys.com
Phone Logo Small TabanToys.com
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

محصولات
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
نحوه محاسبه قیمت

پس از ثبت سفارش اول، براساس نوع تسویه و حجم خرید، درصد تخفیف ثابت بر روی تمام کالاها دریافت خواهید کرد که این درصد طی تماس تلفنی توسط کارشناسان ما ارزیابی خواهد شد.

حجم خرید

نوع تسویه

سطح قیمت

جینی

چکی

قیمت پایه

جینی

نقدی

سطح 1

کارتنی

چکی

سطح 1

کارتنی

نقدی

سطح 2

خاوری

چکی

سطح 2