از کجا اسباب بازی بخرم؟ چه اسباب بازی هایی بخریم؟

فهرست از کجا اسباب بازی بخرم؟ چه اسباب بازی هایی بخریم؟

از کجا اسباب بازی بخرم؟ چه اسباب بازی هایی بخریم؟

بچه ها در سنین پایین تر دارای انرژی فراوانی هستند و امروزه با پیشرفت تکنولوژی تحرک انسان ها کم شده و این مسئله روی کودکان هم تاثیر گذاشته و آن ها نیز درگیر تکنولوژی شده اند و ممکن است بیشتر وقت خود را در یک جا نشستن و تماشای تلوزیون و بازی کردن با موبایل صرف کنند و انرژی درونی خود را آزاد نکنند که این مسئله ممکن است تبعاتی داشته باشد و باعث شود کودک خشن تر شود و انرژی آزاد نشده درون خود را در خشم و عصبانیت با داد زدن و یا حتی آسیب رساندن به دیگران یا وسایل اطراف خود خالی کند بنابراین مسئله بازی کودکان و لوازمی که با آن ها بازی میکند بسیار پر اهمیت است.
شما از هر وسیله ای میتوانید برای بازی کودکان استفاده کنید اما از آن جا که اسباب بازی ها تاثیر بسیار زیادی بر شکل دهی به احساسات و عواطف کودک دارند لازم است از اسباب بازی های استاندارد برای سرگرمی کودکان استفاده شود.


بنابراین هنگام خرید اسباب بازی باید به نکات زیر دقت کنیم تا از استاندارد بود آن برای کودک اطمینان حاصل نمایید:

با خرید حداقل 3 میلیون تومان از مزایای خرید با قیمت عمده بهره مند شوید.

  • 1_ داشتن مارک استاندارد کشوریا قاره ای که اسباب بازی در آن عرضه میشود.
  • 2_ بهتر است شرکت سازنده اسباب بازی از برند های معروف یا مورد اطمینان باشد.
  • 3_ جنس اسباب بازی بسیار اهمیت دارد از اسباب بازی هایی که دارای رنگ های شیمیایی هستند برای کودکان با سنین خیلی پایین استفاده نشود زیرا آن ها ممکن است در اثر حس کنجکاوی اسباب بازی را در دهان خود بگذارند و این مسئله گاهی باعث ایجاد حساسیت در آن ها میشود بنابراین بهترین نوع اسباب بازی برای سنین پایین (( معمولا زیر3 سال)) وسایلی است که در آن از رنگ های خوراکی استفاده شده باشد البته علاوه بر رنگ های خوراکی اسباب بازی هایی که رنگ های استاندارد داشته باشند هم برای کودک مشکلی ایجاد نمیکنند؛ همچنین توصیه میشود جنس بدنه اسباب بازی نشکن باشد تا اگر هنگام بازی از دست کودک افتاد یا به جایی پرت شد نشکند و قطعات تیز آن به دست و بدن کودک آسیب نرساند.
  • 4_ توجه به رده سنی که خود شرکت سازنده با ثبت بر روی بسته بندی اسباب بازی برای آن مشخص کرده است زیرا استفاده از وسایل بازی که مناسب سن کودک نباشد گاهی حتی ممکن است موجب آسیب به کودک شود مثلا استفاده از وسایل بازی که قطعات کوچک دارند برای کودکان زیر سه سال مناسب نمیباشند زیرا ممکن است کودک آن ها را داخل دهان خود بگذارد و باعث آسیب به خود شود.

نکته ی مهم دیگر که ممکن است امروزه در جامعه بسیار افزایش یافته باشد زدن برچسب جنسیت بر روی وسایل بازی میباشد برای مثال میگویند عروسک ها یا اسباب بازی های با رنگ صورتی برای دختران است و ماشین ها یا وسایل بازی آبی برای پسران است این تفکرات اشتباه در بزرگتر ها باعث ایجاد کلیشه های جنسی در بچه ها از سنین پایین میشود که این مسئله در آینده تاثیرات بسیار مضری بر روی ذهن کودک میگذارد.


مزایای استفاده از اسباب بازی

کودکی سن مهمی برای همه انسان ها در زندگی میباشد از آن جا که در این سن شخصیت ما در حال شکل گیری و مغز ما در حال رشد است بهترین زمان برای تربیت درست و پرورش خلاقیت میباشد.
محیط اطراف کودک و وسایلی که با آن ها بازی میکند یکی از ابزار های مهم در یادگیری و تربیت کودک میباشد و همین مسئله اهمیت اسباب بازی ها و جایی که اسباب بازی ها را میخریم نشان میدهد.
بچه ها در سنین پایین بسیار کنجکاو هستند و به دلیل آن که مغز آن ها در حال رشد است بهترین زمان است تا بعضی از مفاهیم را به آن ها آموزش دهیم و در پرورش خلاقیت آن ها نقش داشته باشیم اما آموزش در سنین پایین بسیار سخت است زیرا این کار برای کودک ممکن است خسته کننده باشد و باعث کسل شدن او شود و بوجود آمدن این احساس در کودک ممکن است باعث شود که در بزرگسالی هم از یادگرفتن فراری باشد زیرا همانطور که میدانید خاطرات کودکی در رفتار و علایق ما در سنین بالا تر بسیار تاثیر گذار میباشند اما هنگامی که آموزش با سرگرمی و جذابیت همراه باشد علاوه بر آن که در یادگیری بسیار موثر میباشد در علاقه ی کودکان به یادگیری و ادامه داشتن این علاقه تا سنین بالاتر بسیار تاثیر گذار است.
حالا سوالی که اینجا مطرح میشود این است چگونه آموزش را برای کودکان جذاب کنیم؟
برای حل این مشکل اسباب بازی ها به کمک شما آمده اند این وسایل بازی میتوانند علاوه بر آن که کودکان و نوجوانان را سرگرم میکنند مفاهیم مختلفی را به آنان آموزش دهند به گونه ای که کودک کسل نشود و به سمت آموزش جذب شود.

یکی از مهم ترین مسائلی که در سنین پایین برای والدین اهمیت دارد رشد و شکوفایی استعداد فرزندان آن ها است در این مورد باز هم اسباب بازی ها به کمک بزرگ تر ها آمده اند تا آن ها را در مسیر شکوفایی توانایی های فرزندشان همراهی کنند.
علاوه بر مفاهیم آموزشی کودکان از طریق بازی کردن با اسباب بازی ها میتوانند مهارت های مختلفی که در زندگی مورد نیاز آن ها است یاد بگیرند مانند:
_ مهارت حل مسائل
_ یادگیری مهارت کار گروهی و سازش با دیگران و تقسیم کردن لوازم خود با آن ها
_ پرورش تخیل و خلاقیت کودکان
_ تقویت حس استقلال و عزت نفس در کودکان
البته برای آن که این آموزش ها درست به کودک منتقل شود لازم است از اسباب بازی های مناسب برای هر دوره سنی استفاده کنیم معمولا هنگامی که اسباب بازی میخرید روی بسته بندی آن رنج سنی مناسب برای استفاده از اسباب بازی را نوشته اند و شما میتوانید با خواندن راهنمای اسباب بازی ها از وسایل مناسب بازی کودک خود مطلع شوید.
همانطور که میدانید جسم کودک هنوز به طور کامل رشد نیافته و اندام های داخلی آن نظیر مغز و ماهیچه ها هنوز در حال رشد میباشند نحوه شکل گیری این اندام ها به طرز قابل توجهی به بازی ها و وسایلی که کودک با آن ها سرگرم میشود بستگی دارد بنابراین اسباب بازی ها در رشد هوش کودک نقش بسیار موثری را ایفا میکنند.
بازی کردن و استفاده از اسباب بازی ها در کودکان یادگیری و رشد شناختی آن ها را تقویت میکند؛ توسعه دادن آن بخش از مغز کودک که مربوط به رشد شناختی است فواید زیادی دارد از جمله مزایای آن میتوان به :
یادگیری کودک در زمینه شناخت خود و جهان پیرامون آن و همچنین شناخت مشکلات و مسائل پیش آمده اشاره کرد.
ماهیچه های کودک در سنین پایین تر در حال رشد است و بازی کردن، دویدن و پرت کردن و جهیدن و… موجب قوی تر شدن این عضلات و رشد فیزیکی بهتر کودکان میشود .
بعد از آشنا شدن با اهمیت و مزایای اسباب بازی سوال دیگری که ممکن است ذهن ما را به خود مشغول کند این است که چه اسباب برای کودک مناسب است؟


شاید متوجه شده باشید که روی بسته بندی بعضی از اسباب بازی ها رده سنی مخصوصی برای استفاده از آن را مشخص کرده این مسئله نشان میدهد شما نمیتوانید هر اسباب بازی را برای بازی کودکان بخرید و حتما باید به رنج سنی آن توجه کنید.
معمولا برای برای نوزادان زیر شش ماه از جغجغه و اسباب بازی های موزیکال استفاده میشود اما چون نوزاد در چهار یا پنج ماهگی توانایی دنبال کردن اجسام و در دست گرفتن آن ها را پیدا میکند میتوانیم برای سرگرم کردن آن ها از وسایلی نظیر ماشین های اسباب بازی متحرک و… استفاده کنیم.
کودکان در دوره شش ماهگی تا یک سالگی سینه خیز میروند و به نوعی آماده راه رفتن میشوند بنابراین استفاده از اسباب بازی های متحرکی که بتوانند آن ها را دنبال کنند میتواند در ترغیب آن ها به راه رفتن بسیار موثر باشد از جمله این اسباب بازی ها میتوان به ماشین ها و یا قطار های اسباب بازی متحرک اشاره کرد علاوه بر آن سیستم عصبی کودک در این دوره کمی رشد یافته بنابراین شما میتوانید از پازل های ساده برای سرگرم کردن آن استفاده کنید تا علاوه بر تقویت مهارت های حرکتی کودک به افزایش هوشیاری آن هم کمک کرده باشید. همچنین استفاده اسباب بازی موسیقی کودکانه ،عروسک و کتاب قصه های موزیکال میتواند کودک را در این دوره سر ذوق آورد.
یافته های علمی نشان میدهد کودکان در سن یک تا دو سالگی به دنبال علت و نتیجه هر کار هستند برای مثال آن ها از زدن دکمه ای در اسباب بازی که در نتیجه ی آن اسباب بازی حرکت میکند یا تغییری در آن ایجاد میشود بسیار لذت میبرند این دوره قطعا برای آموزش الفبا به کودک بسیار زود است و هنوز مغز کودک آمادگی یادگیری این مفاهیم را ندارد اما بچه ها در این دوره به وسایل بازی مرتبط با حروف الفبا علاقه خاصی نشان میدهند و میتوانید برای سرگرم کردن آن ها از این نوع اسباب بازی ها استفاده کنید؛ با توجه به مطالبی که گفته شد بهترین نوع اسباب بازی ها برای این دوره سنی پازل های چهار یا پنج تکه، اسباب بازی هایی که با کشیدن یا دست زدن به آن ها صدا ایجاد میکنند، ابزار آلات موسیقی ساده مانند دف، طبل و… میباشند.
در سن دو تا سه سالگی کودک نیاز دارد تا مهارت خود را حرکت کردن کامل کند همچنین در این دوره شما رفتار هایی را در کودکان مشاهده میکنید که به نوعی میخواهند خود را در میان بزرگسالان جای دهند و کارهای آنان را میکنند مثلا میخواهند پازل را خودشان به تنهایی کامل کنند یا بدون کمک والدین ساختمان سازی خود را تکمیل کنند بنابراین در این دوره کودکان به اسباب بازی هایی تمایل دارند که به زندگی واقعی نزدیک تر هستند مثلا تلفن هایی که زنگ میخورند یا عروسک هایی که حرف میزنند. همچنین شما میتوانید به آن ها اسباب بازی های سوار شدنی مانند روروک و سه چرخه را برای بازی پیشنهاد کنید با توجه به این مطالب نتیجه میگیریم وسایل بازی مانند ست چای خوری و وسایل آشپزخانه که نزدیک به زندگی حقیقی است و پازل ها، اسباب بازی های ساختنی، ابزار آلات موسیقی و… برای کودکان در این دوره سنی مناسب میباشند.
در سن سه تا چهار سالگی ناگهان مغز تونایی بسیار بالایی برای یادگیری پیدا میکند و این دوره سنی بهترین زمان برای شروع یادگیری برخی مفاهیم آموزشی از طریق وسایل بازی میباشد همچنین در این دوره کودکان توانایی آن را دارند که با تصور و تخیل خود را به جای افراد دیگری مانند اسباب بازی دکتری ، پلیس بازی ، خلبان و… احساس کنند. بنابراین در این سن اسباب بازی های آموزشی که انرژی مثبت به کودک میدهند و او را تشویق میکنند بسیار میتوانند برای هوش و یادگیری کودک موثر باشند اسباب بازی های مناسب این دوره سنی مجموعه های کاردستی و وسایل هنری ، اسباب بازی های برقی صدا دار، پازل های کمی پیچیده تر، دوچرخه با چرخ های کمکی، توپ فوتبال و بسکتبال و لوازم ساختنی با قطعات بزرگ مانند لگو و… میباشد.
در سن پنج تا هفت سالگی کودکان فرآیند یادگیری خود را با کمک شما و افراد دیگر مانند مربی مهدکودک خود بهبود میبخشند و بعضی از آن ها به آزمایشات علمی علاقه نشان میدهند بعضی دیگر به درست کردن زیور آلات یا تعمیر و دستکاری وسایل خراب شده جذب میشوند اما نکته مهم دیگر اینجاست که کودک در این دوره سنی تمایل زیادی به بازی های کامپیوتری نشان میدهد و والدین باید سعی خود را بکنند تا این تمایل را در کودکان مدیریت کنند زیرا استفاده زیاد از بازی های کامپیوتری موجب کم تحرکی و کند شدن یادگیری و کاهش تمرکز در کودک میشود و این اثرات مخرب ممکن است در سنین بالاتر هم تاثیرات سوء خود را بر ذهن و تمرکز کودک بگذارند؛ اما در عین حال کودک در این سن بسیار از دوستان خود پیروی میکند و به وقت گذراندن و ورزش کردن با آنان علاقه زیادی نشان میدهد و این تمایل میتواند به کمک والدین بیاید تا بتوانند از یک جا نشینی و کم تحرکی کودکان و اثرات سوء آن جلوگیری کنند. اسباب بازی مناسب کودکان در این سن وسایلی مانند ماشین های کنترلی، مجموعه های علمی مبتدی، ذره بین و تلسکوپ و آهن ربا ،وسایل ورزشی، بازی های فکری که نیاز به خلاقیت و نقشه کشی ذهنی داشته باشند مانند شطرنج و دوز و… میباشد.
بچه های هفت سال به بالا معمولا به بیرون رفتن و بازی هایی که در خیابان و کوچه انجام میشود بسیار علاقه دارند ؛بازی هایی مانند اسکیت، دوچرخه سواری، اسکوتر و… علاوه بر آن در این سن شما رقابت بسیاری را در بین کودکان برای پیروزی و برتر بودن در بین خودشان احساس میکنید. البته فراموش نشود که در این دوره سنی بچه ها مانند قبل و حتی بیشتر به بازی های کامپیوتری علاقه نشان میدهد و گاهی حتی مشاهده میشود بعضی از آن ها بدون آن که با کامپیوتر بازی کنند نمیتوانند روز خود را به پایان برسانند؛ توصیه ای که اینجا به والدین میشود این است که شما هرگز نباید علاقه ای را در کودک سرکوب کنید اما میتوانید با یک مدیریت عالی علاوه برآن که به احساسات و تمایل کودک احترام میگذارید از افراط کردن در آن علاقه و اثرات سوء آن بر روی کودک جلوگیری نمایید. اسباب بازی های مناسب این سن رایانه و بازی های رایانه ای، وسایل و لوازم کاردستی، مجموعه های پیشرفته تر و حرفه ای تر علمی، وسایل بازی بیرون از خانه، منچ، مارپله و… میباشد.


از کجا اسباب بازی بخرم؟

اسباب بازی از آن جا که وسایل بازی کودکان وافراد کم سنی میباشد که تازه پا به این دنیا گذاشته اند و میخواهند کم کم با جهان پیرامون خود آشنا شوند بسیار اهمیت دارد.
اسباب بازی با کیفیت تاثیر بسیار مثبتی در رشد و پرورش کودک دارد اما از طرفی خرید اسباب بازی بی کیفیت هم تاثیرات مخربی بر روی کودک میگذارد و حتی ممکن است باعث آسیب به بچه ها نیز شود.
امروزه در بازار عرضه اسباب بازی های بی کیفیت و غیر استاندارد بسیار زیاد شده و لازم است که شما فروشگاهی مطمئن را برای خرید وسایل بازی کودک خود پیدا کنید توصیه ما به شما شرکت تابان تویز میباشد این فروشگاه تولید کننده و عرضه کننده انواع اسباب بازی های استاندارد و با کیفیت میباشد این برند با یازده سال تجربه در زمینه فروش اسباب بازی توانسته قسمت عمده ای از فروش و تولید اسباب بازی را در بازار از آن خود کند و به این موفقیت بزرگ دست پیدا کند .
فروشگاه اسباب بازی تابان تویز مفتخر به آن است که در کنار تمامی افتخارات و موفقیت هایی که در زمینه تولید و فروش اسباب بازی داشته است توانسته رضایت شما مشتریان عزیز را کسب و به یکی از بزرگترین افتخارات خود در این زمینه دست پیدا کند.
همچنین شرکت تابان تویز به دلیل آن که تولید کننده اسباب بازی میباشد با حذف واسطه ها و عرضه مستقیم کالا ها از کارخانه به درب منزل شما بسیاری از هزینه ها را کاهش داده و موجب شده شما با پرداخت مناسب ترین هزینه بهترین و با کیفیت ترین وسایل بازی را برای کودکان خود تهیه کنید.
با امید به آن روز که بدانیم بهترین زمان برای پرورش خلاقیت، آموزش و تربیت سنین کم به خصوص کودکی میباشد و بهترین سرمایه گذاری برای فرزندتان تربیت و پرورش درست آن است.

وبگردی

لینک های مفید

Instagram Logo Small TabanToys.com
Telegram Logo Small TabanToys.com
Logo Rubika App TabanToys.com
Phone Logo Small TabanToys.com
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

محصولات
3 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
نحوه محاسبه قیمت

پس از ثبت سفارش اول، براساس نوع تسویه و حجم خرید، درصد تخفیف ثابت بر روی تمام کالاها دریافت خواهید کرد که این درصد طی تماس تلفنی توسط کارشناسان ما ارزیابی خواهد شد.

حجم خرید

نوع تسویه

سطح قیمت

جینی

چکی

قیمت پایه

جینی

نقدی

سطح 1

کارتنی

چکی

سطح 1

کارتنی

نقدی

سطح 2

خاوری

چکی

سطح 2